וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בנתב"ג: מס על נשיאת מזוודות

זוהר בלומנקרנץ

2.11.2008 / 8:49

בניסיון להתמודד עם המשבר הפיננסי, רשות שדות התעופה בוחנת אפשרות לגבות תשלום על שימוש בעגלות כבודה ובאינטרנט

רשות שדות התעופה (רש"ת) שוקלת להטיל תשלום על שורה של שירותים שניתנים כיום בחינם לנוסעים בנתב"ג, כמו שימוש בעגלות כבודה ונשיאת מזוודות, כחלק מניסיונה להתמודד עם המשבר הפיננסי. שירות נוסף שרשות שדות התעופה בוחנת את ביטולו הוא השימוש חינם באינטרנט שניתן לנוסעים בנתב"ג.

מהלך אחר שיזמה רשות שדות התעופה, ביטולו של המסלול המיוחד לבדיקה ביטחונית לנוסעי מחלקות העסקים, נדחה זמנית, כדי לאפשר לחברות התעופה להתארגן לשינוי. הרשות מקצה בשלב זה מספר קטן יותר של אנשי ביטחון לטיפול בנוסעים אלה.

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחרתיים בדרישתה של רשות שדות התעופה לייקר את תשלומי אגרות הנוסעים והשירותים לחברות התעופה השונות שפועלות בנתב"ג. למהלך זה מתנגדים רבים, בהם יאט"א (הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות), פאנל חברות התעופה הזרות בישראל, אל על, ישראייר, ארקיע והאיגוד הארצי של הטייסים.

לדברי יו"ר מועצת המנהלים של הרשות, עובדיה עלי, "רש"ת מחזירה עדיין הלוואות בסכום של כ-200 מיליון דולר, שנטלה לצורך השלמת הקמתו של הטרמינל החדש (טרמינל 3) בנתב"ג.
בנוסף אנו צריכים להתמודד עם גידול בהוצאות הביטחון, כתוצאה מהחמרת הדרישות של זרועות הביטחון, וכן עם העברת האחריות לבדיקות הבטחוניות בתעופה הפנים-ארצית מחברות התעופה אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully