וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בליסינג כבר כאן: אלבר החלה להשכיר מכוניות

דניאל שמיל

3.11.2008 / 8:37

הירידה הצפויה במחירי המכוניות מחזקת את ההערכות כי שוק הליסינג קרוב לרוויה. אלבר היא חברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל

ההאטה בענף הליסינג מעודדת את החברות לחפש הזדמנויות עסקיות חדשות: חברת הליסינג אלבר, אשר נחשבת לשנייה בגודלה בישראל, מתחילה לפעול בתחום של השכרת הרכב - כך נודע ל-TheMarker.

כוונה זו נחשפה כבר במאי, וכעת מתחילה אלבר בפעילות. הכניסה לתחום היא בהיקף צנוע יחסית, של כ-200 מכוניות, ובארבעה סניפים: בני ברק, ירושלים, חיפה ותל אביב. שלושת הראשונים הם סניפי ליסינג קיימים, ואילו הסניף בתל אביב, הממוקם מול רצועת המלונות ברחוב הירקון, הוא סניף חדש - אותו רכשה אלבר מיורופקאר - ובראשו עומד ערן קריפס, שניהל את הסניף גם עבור יורופקאר.

בניגוד למתחרותיה שלמה סיקסט, הרץ, אוויס ובאדג'ט, אלבר לא התקשרה עם חברת השכרה בינלאומית - מהלך המסייע להגדיל את ההזמנות של תיירים מחו"ל - ותפעל תחת המותג "אלבר". גם לאלדן אין התקשרות כזו, אך יש לה סניפים בעולם והיא פונה בעיקר לתיירים יהודים. השירות החדש הושק בשקט, ללא כל פרסום וללא הבלטה אפילו באתר האינטרנט של החברה.

שוק השכרת הרכב בישראל מוערך ב-30 אלף כלי רכב. השוק נחלק ללקוחות פרטיים - בהם ישראלים ותיירים, השוכרים רכב בעיקר למטרות תיירות - וללקוחות עסקיים, כמו חברות ביטוח ומוסכים או חברות הזקוקות למכונית לתקופה קצרה יותר מזו המתאפשרת בליסינג.

בדומה לענף התיירות, ענף השכרת המכוניות מושפע מעונתיות ומהמצב הבטחוני. ממוצע ההכנסות בענף בחודשי הקיץ מוערך ב-3,000-2,800 שקל בחודש למכונית. זאת לעומת החורף, אז מוערכת הכנסה זו ב-2,300 שקל, בדומה לענף הליסינג.

אלבר העריכה בעבר כי שוק הליסינג קרוב למיצוי וקצב הצמיחה בו יואט. נראה כי הירידה האפשרית במחירי המכוניות, בשילוב מחירי ההון העולים מאששים הערכה זו. כעת אלבר מחפשת מנועי צמיחה אחרים, ותחום ההשכרה הוא אחד מהם. ניסיונו של מנכ"ל החברה, דרור שילה, שניהל בעבר את המתחרה אוויס, יכול לתרום לאלבר בעסקיה החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully