וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

52% מהציבור: נצמצם הוצאות בעקבות המשבר

עדי דברת

3.11.2008 / 9:44

71% מתוכם מתכוונים לקצץ את הוצאותיהם באופן מיידי. שיעור גבוה במיוחד של נשאלים באזור גוש דן העידו כי ישנו את הרגלי הצריכה

עלייה בשיעור הצרכנים שמתכוונים לצמצמם את הוצאותיהם בעקבות המשבר הכלכלי: יותר ממחצית מהציבור (52%) יקצצו בהוצאותיהם בחצי השנה הקרובה - כך עולה מסקר מיוחד שביצע מכון מידע שיווקי סי.איי בהנהלת נעם רז ומרב שפירא בעבור TheMarker בקרב 500 נשאלים. זאת לעומת 48% שאמרו בספטמבר כי יקצצו את הוצאותיהם.

מתוך הנשאלים שענו כי יצמצמו את הוצאותיהם, 16% מתכננים לצמצם הוצאותיהם בהרבה ו-36% במעט. נתון נוסף שאמור להטריד את רשתות השיווק הוא ששיעור הנשאלים שענה כי לא יצמצם כלל את הוצאותיו ירד מ-47% בספטמבר ל-40% בלבד באוקטובר.

לרשתות השיווק לא נותר זמן רב להיערך לצמצום ההוצאות של הצרכנים - 71% מהנשאלים סיפרו כי יצמצמו את הוצאותיהם באופן מיידי, זאת לעומת 50% בלבד שיצאו בהצהרה דומה בסקר שבוצע לפני כחודש. מנגד, 26% בלבד מהנשאלים בסקר הנוכחי ענו כי לא יתחילו לצמצם את הוצאותיהם באופן מיידי.

מפילוח ממוקד יותר עולה כי נשים בגילאי 50 ויותר ובעלות הכנסה נמוכה מתכוונות לצמצם את הוצאותיהן יותר מאחרים. בפילוח האזורים הגיאוגרפיים עולה כי אצל תושבי גוש דן והמרכז היה שיעור הנשאלים הגבוה ביותר שענה כי יצמצם את הוצאותיו, זאת לעומת תושבי השרון, שם שיעור הנשאלים שיצמצם את הוצאותיו היה הנמוך ביותר. כך, 16.3% מהנשאלים באזור גוש דן והסביבה ענו כי יצמצמו את הוצאותיהם בהרבה, לעומת 10.8% מהנשאלים תושבי ירושלים.

המודעות למשבר הפיננסי העולמי היא כמעט מלאה - 91% מהנשאלים סיפרו כי הם מודעים למשבר. עם זאת, צעירים מתחת לגיל 30 מודעים למשבר פחות.

מבין המודעים למשבר, רוב הנשאלים (כ-82%) סברו כי המשבר העולמי יפגע במידה כלשהי בישראל.

ואולם האופטימיות בקרב הנשאלים עלתה במידת מה בהשוואה לספטמבר. כיום, פחות אנשים סבורים שהמשבר יפגע באופן מהותי בישראל (36% לעומת 42% בספטמבר). גם מספר הנשאלים שענה כי המשבר הפיננסי לא יפגע בישראל עלה מ-7% בספטמבר ל-10% באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully