וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון התקנים משלם עשרות אלפי ש' בחודש למנכ"לית לשעבר

גיא לשם

11.11.2008 / 8:40

המכון, שהודיע אתמול על פיטורי 100 עובדים, מעסיק את זיוה פתיר כיועצת חיצונית בעלות מוערכת של 40 אלף שקל בחודש

מנכ"לית מכון התקנים לשעבר זיוה פתיר, שעזבה את תפקידה לפני כשנה, מועסקת מאז פרישתה כיועצת חיצונית למכון בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש.

פתיר, המשמשת כיום יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בהתנדבות ויועצת תקינה למיזם בטר פלייס לייצור המכונית החשמלית, ממשיכה לייצג את המכון בישראל ובעולם ולייעץ למנכ"ל המכון, דורון טמיר, בעניינים שונים.

פתיר, שנחשבת לאשת מקצוע מוערכת, היתה מנהלת המכון במשך 11 שנה ועבדה בו במשך 31 שנה. היא פרשה לאחר שנים שבהן הותקפה על רקע מצבו הכלכלי הקשה של המכון, שהגיע בשיאו לגירעון של כ-70 מיליון שקל ונזקק לתוכנית חירום לשיקומו. פתיר היתה אחת ממובילות המהלך שהביא בסופו של דבר לאיזון בתקציב המכון.

מרבית הכנסותיו של המכון מגיעות מבדיקות תקינה של מוצרים המחויבות בחוק ומתמיכה ממשלתית בסך כ-15 מיליון שקל בשנה והיקף פעילותו השנתית של המכון מסתכם ב-275 מיליון שקל.

עם פרישתה אמרה פתיר כי היא חשה צורך לפנות לדרך חדשה. ואולם כבר בחודש שבו סיימה רשמית את עבודתה כמנכ"לית, נשכרו שירותיה כיועצת חיצונית. פתיר וטמיר סירבו לחשוף אתמול את עלות העסקתה בשנה האחרונה. על פי הערכות, עלות ההעסקה מגיעה לכ-40 אלף שקל בחודש, לא כולל הוצאות נסיעה בחו"ל.

הסכם הפנסיה בוטל

ב-2003 חשף תחקיר גלי צה"ל את הסכם הפנסיה של פתיר בעלות כוללת של כ-3 מיליון שקל בהסדר פרישה מוקדמת. על פי דו"חות הממונה על השכר במשרד האוצר עלות העסקתה של פתיר כמנכ"לית היתה כ-50 אלף שקל בחודש, סכום דומה לסכום אותו היא מקבלת כיום כיועצת חיצונית. בעקבות הפרסום בגל"צ הורה הממונה על השכר במשרד האוצר על ביטול הסכם הפנסיה. הוועד המנהל של המכון החליט על שינוי תנאי הפרישה ופתיר נאלצה להסתפק בפיצויי פרישה בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל.

את הייעוץ פתיר נותנת לטמיר, הנמצא עמה בקשרי חברות זה שנים רבות. טמיר הודיע אתמול לתקשורת על פיטוריהם הצפויים של כ-100 עובדים, כ-12% מכלל העובדים במכון, "במסגרת מהלך כולל של התייעלות".

לדברי טמיר, "פתיר משמשת כיועצת בתחום התקינה ומסייעת למכון התקנים בקשריו עם ארגוני תקינה אזוריים, לאומיים ובינלאומיים, היא מייצגת את ישראל ואת מכון התקנים בוועדות בינלאומיות ואף עומדת בראש הוועדה לתכנון אסטרטגי של התקינה הבינלאומית". לדבריו "היוזמה להעסקתה היא של דירקטורין מכון התקנים, זמן ניכר לפני שהמכרז למנכ"ל חדש יצא לדרך, וזאת מתוך כוונה לנצל לטובת המכון את מעמדה כסגנית נשיא ארגון התקינה הבינלאומי ISO.

"משימותיה בחודשים האחרונים כללו השתתפות בישיבות לצורך גיבוש אסטרטגיית תקינה, עזרה בתכנון וגיוס תומכים ומשתתפים בכנס הבינלאומי של IEC שיתקיים ב-2009 בישראל, השתתפות בישיבות ועדת האסטרטגיה של ISO והשתתפות בוועדות בינלאומיות שהתארחו בישראל. המכון אינו רואה עצמו רשאי לפרסם את עלות העסקתה, אך לא מדובר בעלות בסדרי גודל המדוברים. המכון אינו נמצא בקשיים. העסקתה של פתיר מוצדקת כפי שגם חשב דירקטוריון המכון כשהחליט את אשר החליט".

פתיר אמרה בתגובה: "בניגוד למה שמקובל בקרב מנכ"לים בשירות הציבורי, סיימתי את תפקידי ללא הסדר פנסיה וקיבלתי פיצויים בסכום שאושר על-ידי הממונה על השכר באוצר. פרישתי עולה כמחצית מהעלות המקובלת אצל קודמיי. מטעמים מקצועיים אני נותנת ייעוץ למכון בתחומי כישוריי. אני מבצעת משימות ממוקדות הקשורות לנסיוני ולתחומי מומחיותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully