וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס סוגר רבעון עם רווח נקי של 24 מיליון שקל

שרית מנחם

16.11.2008 / 20:30

סך נכסי הקבוצה הסתכמו ברבעון השלישי ב-37 מיליארד שקל, ירידה של 22% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007

בית ההשקעות אקסלנס דיווח על תוצאות הרבעון השלישי, מהן עולה כי דוד ברוך מצליח לשמור על פעילות רווחית גם תחת הסערה התוקפת את השווקים הפיננסיים. סך הנכסים בקבוצה לתקופת הרבעון הסתכמו ב-37 מיליארד שקל, לעומת 48 מיליארד שקל - ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

למרות ירידה זו הצליח בית ההשקעות לרשום עלייה בהכנסות ויציבות ברווחים. אקסלנס רושמת שורה תחתונה חיובית עם רווח של 24 מיליון שקל, ירידה מינורית של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה רווח של 26 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-43 מיליון שקל, המהווים שיעורי רווחיות של 33% מסך ההכנסות.

מחזור ההכנסות של בית ההשקעות צמח בכ-15% והסתכם ב-131 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 114 מיליון שקל ברבעון המקביל של אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מעלייה בהיקף ההכנסות בתחום החיסכון לטווח ארוך, העלאת דמי הניהול בקופות הגמל שנרכשו מבנק מזרחי ועלייה בהכנסות בתחום תעודות הסל והפיקדון. הגידול בהכנסות קוזז ברובו עם הצניחה החדה בפעילות החיתום, פעילות שסובלת מהאטה משמעותית בהיקף ההנפקות וגיוסי ההון עקב מצב השווקים בארץ ובעולם.

אקסלנס הוא בית ההשקעות שהקימו רוני בירם וגיל דויטש ב-92'. בירם ודויטש מחזיקים כל אחד ב-20.5% ממניות החברה. זאת, לאחר שבסוף 2005 רכשה חברת הביטוח הפניקס 40% מבירם ודויטש, והעניקה להם אופציה למכור את יתרת אחזקותיהם (20.5% לכל אחד) עד 2010. אך מה שנראה בימי הגאות של 2005 עסקה מצוינת, נראה כיום אחרת לגמרי. הנפילות בשווקים בשנה האחרונה כיווצו את שווי בית ההשקעות ב-60%, והוא נסחר היום ב-417 מיליון שקל. שווי זה רחוק מאוד מהשווי שנגזר לאקסלנס באופציית המכר שניתנה לדויטש ובירם - 2 מיליארד שקל. לפי שעה, לא ידוע אם העסקה תושלם לפי התנאים המקוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • אקסלנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully