וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: המעו"ף נסגר מתחת ל-600 נקודות

נתן שבע

23.11.2008 / 16:47

פחות משבועיים אחרי שירד מרמת ה-700 נקודות קבע המדד שפל חדש, עם צלילה של 6.6%. מניית לאומי קרסה ב-9.7%

היציבות איתה פתחה הבורסה התחלפה מהר מאוד בירידות בהובלת מניות הבנקים, בשל החשיפה של המערכת למניות סיטי. מדד ת"א 25 השיל 6.57% לרמה של 592 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 6.6% לרמה של 517 נקודות ומדד התל טק ירד ב-5.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.050 מיליארד שקל.

את הירידות הובילו מניות הבנקים. הפועלים (5.9%-), לאומי (9.7%-) ודיסקונט ( 6.4%-) נחתכו בשיעור חד בעקבות החשיפה הגדולה של הבנקים לסיטי - לאחר שמניית הבנק קרסה ב-60% בשבוע האחרון .

בחדרי העסקאות לא מצאו היום סיבה מיוחדת לירידות. פעיל בשוק אמר בשעה האחרונה כי "לא קרה כלום - השוק פשוט בלחץ". פעיל אחר ציין כי "כולם מפחדים לקנות. ממתינים לתוכנית של האוצר אולי שם משם תבוא הישועה".

מינויו של שר אוצר חדש בממשל אובאמה, טימותי פ. גייתנר, נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, הזניק את המסחר בארה"ב בשעתיים האחרונות למסחר, כאשר המדדים המובילים חתמו את המסחר בעלייה של עד 6.5%. המינוי של שר האוצר אמנם עזר לשווקים לטפס, אך ברור כי מדובר בזינוק מזויף, כיוון שיקח לא מעט זמן עד שהכלכלה האמריקאית תתאושש. מינוי כזה מפיח אמנם תקווה, אבל לא יחזיק יותר מידי זמן מעמד. בארה"ב קרסו עוד שלושה בנקים בסוף השבוע. ביום שישי טיפס הדאו ג'ונס ב- 6.5% ובסיכום שבועי איבד 5.3%; נאסד"ק עלה ב-5.2% אך בסיכום שבועי איבד 8.7%.

ביום שני צפוי בנק ישראל להוריד שוב את הריבית. הריבית שכבר ירידה ב-1.25% בחודש וחצי האחרונים לרמת שפל של 3% עשויה לרדת לפי ההערכות ב-0.25% נוספים. צמצום פער הריביות בין השקל לדולר הוביל להתחזקותו של הדולר אל מעבר לרמת ה-4 שקלים - 4.02 שקלים ביום שישי רמה בה לא נגע מאז דצמבר 2008.

מדד הנדל"ן ירד ב-5.3%. אפריקה ישראל הצטרפה למזהירות בענף הנדל"ן ביום חמישי, והפכה לסמן הימני בכל מה שיקרה בתוצאות מרבית החברות הפעילות בענף. אפריקה צופה כי תסיים את הרבעון השלישי בהפסד של עד 2 מיליארד שקל. ירידת ערך בנכסיה והוצאות מימון גבוהות בשל העלייה במדד הובילה את החברה להפסד הגבוה.

כי"ל צנחה ב-9%

עונת הדו"חות הכספיים נכנסת לישורת האחרונה כאשר עד יום ראשון הבא, המועד הרשמי לפרסום הדו"חות הכספיים, יפרסמו כמעט כל החברות את תוצאותיהן לרבעון השלישי של השנה. ביום שלישי הקרוב צפויים להתפרסם הדו"חות של אלביט מערכות וכי"ל.

כי"ל (9%-) צפויה לפרסם את התוצאות הטובות ביותר שפרסמה אי פעם חברה ברבעון, עם רווח שיא שצפוי לעמוד על 800-750 מיליון דולר. עם זאת, השוק מסתכל כבר תקופה ארוכה על הרבעונים הבאים שצפויים להיות חלשים יותר. חברות הדשנים בעולם כבר הזהירו מפני ירידה בכמויות שיימכרו ברבעון הרביעי. ברקע, ממתינים לחוזה האשלג עם הסינים שאמור להיחתם ברבעון הראשון של 2009 ולסמן את המגמה העתידית בשוק. ביום שישי זינוק מניות הדשנים בארה"ב בשיעורים של 13%-8% והחזירו את מרבית הירידות שחוו יום קודם לכן.

אסיפת בעלי המניות של באר אישרה את המיזוג עם טבע ( 3.5%-). טבע, שנמצאת במרוץ להשלים את המיזוג לפני תום השנה, צריכה כעת לקבל את אישור הרשות להגבלים עסקיים של ארה"ב. טבע נחלשת למרות פער חיובי קל עימו פתחה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully