וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון כבר פה: הישראלים עוברים מפסטה לפתיתים

עדי דברת

26.11.2008 / 11:14

עליית מחירי המזון הביאה לגידול של 4% בצריכת הפתיתים, בחמישון התחתון והעליון גם יחד. עוד עלו: לחם בפיקוח ואורז זול

המשבר הכלכלי ועליות המחירים מורגשים בכל פלחי חברה: גם החמישון העליון וגם החמישון התחתון עברו לצרוך יותר מוצרי בסיס זולים על חשבון מוצרים יקרים יותר - כך עולה מניתוח של חברת סטורנקסט.

כך, עליית מחיר האורז בכ-50% השנה השפיעה גם על החמישון העליון וגם על החמישון התחתון, שקונים פחות אורז יקר ויותר אורז זול. שיעור הצריכה של האורז הזול (יסמין ותאילנדי) הוכפל בחמישון העליון ל-10% ברבעון השלישי. גם החמישון התחתון הגביר את צריכת האורז הזול, שמגיע לנתח שוק של כ-36% מכלל צריכת האורז ברבעון השלישי של 2008 לעומת 26.5% ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של האורז היקר ירד ב-5% בחמישון העליון ובכ-4% בחמישון התחתון.

גם מחירי הפסטה עלו ב-28% בשנה האחרונה, ושיעור צריכת מוצרי פסטה זולים גדל על חשבון המוצרים היקרים הן בחמישון העליון והן בחמישון התחתון. כך, נתח השוק של הפתיתים האפויים גדל בכ-4% בחמישון העליון והתחתון ובהתאם חלה ירידה בצריכת מוצרי הפסטה היקרים.

מבדיקת השינויים בצריכת הלחם, שמחירו עלה בכ-9% בשנה האחרונה, עולה כי החמישון העליון והתחתון החלו לצרוך יותר לחם מפוקח. עם זאת, בעוד שיעור צריכת הלחם הקל והמיוחד ירד בחמישון העליון (מנתח שוק של כ-44% ברבעון השלישי של 2007 לכ-41% ברבעון השלישי של 2008), שיעור צריכת הלחם הקל והמיוחד בחמישון התחתון דווקא גדל מ-18.5% ברבעון השלישי של 2007 ל-18.9% ברבעון שלישי של 2008.

מחירי השמן, שעלו בכ-26% בשנה האחרונה, לא השפיעו על הצריכה בחמישון העליון, שעדיין צורך יותר שמן זית הנחשב יקר יותר ופחות שמן סויה הזול יותר. זאת לעומת החמישון התחתון, שבו שיעור צריכת שמן סויה עלה משמעותית, מכ-18% לכ-31%.

אתמול הודיעו שופרסל ורבוע כחול על הוזלת מוצרי מזון בסיסיים.
שופרסל הודיעה כי תוריד את מחירי הקמח, סוכר, אורז הפרסי, ביצים, לחם אחיד, חלב בשקית, ספגטי ודג מרלוזה. רבוע כחול הודיעה כי תציע סל של שמונה מוצרים, מרביתם מוצרי יסוד, בהנחה של יותר מ-15%. מהקבוצה נמסר כי מדובר בשמונת המוצרים הנמכרים ביותר, בהם חלב, קוטג', לחם וביצים. ההטבה תינתן ברכישת סל המוצרים המלא בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully