וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות חדות

ניר צליק

5.12.2008 / 23:12

למרות נתוני האבטלה הקשים מהצפוי המסחר הסתיים בעליות: דאו ג'ונס הוסיף 3.2%, נאסד"ק עלה ב-4.4% ו-S&P 500 טיפס ב-3.7%

בגזרת המקרו שיעור התעסוקה בארה"ב ירד בנובמבר בחדות ב-533 אלף משרות - אובדן המשרות הדרסטי ביותר מזה 34 שנה, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה הייתה דרסטית בהשוואה לתחזיות האנליסטים, שציפו לירידה של 350 אלף משרות. מאז שפרץ המיתון לפני 11 חודשים איבד המשק האמריקאי 1.9 מיליון משרות.

ב-58 השנים האחרונות נרשמו רק 4 פעמים שבהן ירד שיעור התעסוקה בלמעלה מ-500 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה בנובמבר ל-6.7%, לעומת 6.5% באוקטובר, שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז אוקטובר 1993.

משרד האוצר האמריקאי שוקל דרכים נוספות להתמודדות עם המשבר הכלכלי. המשרד שוקל להפחית את הריבית על המשכנתאות לרכישת בתים חדשים, על מנת לעודד את הציבור לרכוש בתים. לפי התוכנית יעניקו ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק משכנתאות בריבית של כ-4.5% - נמוך ב-1% משיעור הריבית הנוכחי.

בנוסף, התחייבו סין וארה"ב לספק 20 מיליארד דולר למימון המסחר, וכן התחייבו להעמיק את הקשרים הפיננסיים בין שתי המדינות. זאת, בניסיונות להקל על מחנק האשראי. ארה"ב הסכימה לקצר את תהליך אישור ההשקעות בארה"ב למוסדות פיננסים סיניים, כך הודיעו שתי המדינות בהצהרה משותפת היום בבייג'ין. גם שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון השתתף בדיונים, בפעם האחרונה לפני חילופי הממשל בוואשינגטון.

יצרניות הרכב: "ביצענו שגיאות"

מנהלי שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, GM (-1.75% , 4.04), פורד (1.82% , 2.71) וקרייזלר, ריק וגנר, אלן מולאלי ורוברט נרדלי, הודו אמש בדיון בסנאט בוועדת הבנקאות שעסק בבקשתם לסיוע בסך 34 מיליארד דולר כי ביצעו שגיאות בניהול החברות. השלושה אמרו כי יסכימו לפעול תחת פיקוח של הממשל הפדרלי כתנאי לקבלת סיוע ממשלתי. "אנחנו נמצאים כאן היום משום שעשינו שגיאות, מהן אנחנו לומדים", אמר וגנר בדיון. מולאלי הודה אף הוא בשגיאות, ואמר כי בעבר היתה סיסמת פורד - "אתה תייצר מכוניות, והקונים כבר יגיעו", או, "ייצרנו יותר מכוניות משרצו הלקוחות, ואחר כך הוזלנו מחירים".

עוד בענף הרכב המקרטע, יצרנית הרכב היפאנית הונדה הודיעה כי תפסיק את השתתפותה במרוץ פורמולה 1 באופן מיידי, כחלק מניסיון להפחית עלויות ולרכז את המשאבים על רקע הירידה הצפויה במכירות הרכב בעולם.

בגזרת הטכנולוגיה, פייסבוק דוחה את התוכנית לאפשר לעובדים למכור חלק ממניותיהם בעקבות החמרת המצב הכלכלי בעולם. בהודעת דואר אלקטרוני לעובדי החברה ביום חמישי כתב מנכ"ל החברה מארק צוקרברג כי תוכנית מכירת המניות, שהוכרזה באוגוסט, לא מתקדמת בהתאם ללוח הזמנים:

"לאחר שבחנו בקפידה את המצב הנוכחי, החלטנו להרחיב את לוח הזמנים לתוכנית מכירת המניות של עובדי החברה", כתב צוקרברג. החברה תשקול בעתיד להמשיך עם התכנית בהתאם לתנאי השוק, כך מסר גורם המקורב לנושא.

במניות הישראליות, אמדוקס (5.13% , 16.8) צפויה להוסיף לעורר עניין אחרי שאמש הוריד בנק ההשקעות גולדמן סאקס את המלצתו למניה מ-"קנייה" ל-"החזק", וחתך את מחיר היעד לחברה מ-25 דולר ל-18 דולר. המניה איבדה אמש 7.8% בעקבות הורדת ההמלצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully