וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט מזנק ל-40 דולר לחבית בגלל הלחימה

אשר שכטר

29.12.2008 / 13:48

המחיר עולה ב-6% על רקע חששות מפני אי-יציבות במזרח התיכון שתפגע באספקה. המזרח התיכון אחראי לשליש מתפוקת הנפט העולמית

מחיר הנפט מזנק ב-6%, זה היום השני ברציפות, לאחר שמבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה הגביר את החששות מפני אי יציבות במזרח התיכון שתוביל לקשיים באספקת הנפט של האזור.

מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בפברואר עולה ב-6% ל-40.12 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, מזנק ב-7.6% ל-41.28 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ב-73% לעומת שיא של 147.27 דולר לחבית בו נגע ב-11 ביולי.

ביום שישי זינק מחיר הנפט בכ-7% - העלייה החדה ביותר זה שבועיים - בעקבות הודעה של איחוד האמירויות על צמצום חד באספקת הנפט לאסיה - בהתאם להחלטת אופ"ק, ולאחר שישראל איימה להגיב על ירי הקסאמים לשטחה. למרות העלייה, רשם מחיר הנפט נפילה שבועית של 11%.

ארגון אופ"ק, האחראי על יותר מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, החליט ב-17 בדצמבר על קיצוץ תפוקתו ב-2.46 מיליון חביות ביום החל בתחילת ינואר, בניסיון לבלום את נפילת מחיר הנפט. תפוקת הנפט של איחוד האמירויות הערביות בחודש נובמבר הייתה 2.35 מיליון חביות ביום.

המזרח התיכון אחראי לכשליש מתפוקת הנפט העולמית, והתעצמות הסכסוך בין ישראל לרשות הפלסטינית או התערבות של גורמים נוספים, כמו אירן או חיזבאללה, עשוי להוביל לשיבושים באספקת הנפט. ביולי 2006, לאחר פריצתה של מלחמת לבנון השנייה, זינק מחיר הנפט לשיא דאז של 78.40 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully