וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש: תלוש שכר מפורט

חיים ביאור

11.1.2009 / 17:37

בין הפרטים שיידרשו בתלושים החדשים: ת"ז של המעסיק ושכר המינימום. הפיצוי במקרה של הפרה: עד 5,000 שקל

החל מ-1 בפברואר הקרוב יחויבו מעסיקים להכין תלוש שכר שונה לעובדים, שיציג את כל רכיבי השכר בצורה ברורה וקריאה. חובה זו מעוגנת בתיקון לחוק הגנת השכר, אותו יזמה קבוצת ח"כים בראשות שלי יחימוביץ' (העבודה).

לדברי עו"ד שלמה בכור, מומחה לדיני עבודה, השינוי המהותי בתלושי השכר מתבטא - בנוסף לפירוט מרכיבי השכר - גם בציון פרטים מזהים של המעסיק, עד כדי אזכור מספר תעודת הזהות שלו ומענו; הוותק המצטבר של העובד במקום העבודה; היקף משרתו; ציון אם מדובר במשרת אמון שבה לא נהוג לשלם עבור שעות נוספות; תשלומי המעסיק לתנאים סוציאליים שאינם מנוכים משכר העובד; ושכר המינימום לעובד.

"המעסיק יחויב, החל מ-1 בפברואר, לבצע רישום מפורט של שעות העבודה שבוצעו בפועל על ידי העובדים. התיקון לחוק קובע שאם לא בוצע רישום של שעות העבודה באמצעים אלקטרוניים או מכניים, ייחתם האישור על ידי העובד ויאושר על ידי האחראי שהמעסיק מינה לכך.

עו"ד בכור מציין שהתיקון מרחיב משמעותית את האחריות הפלילית בכל מקרה של הפרת הוראות החוק. נקבע בו שלבתי הדין לעבודה הסמכות לפסוק פיצויים בסך 5,000 שקל, אף בלא שהוכח כי נגרם נזק לעובד, בגין כל תלוש שכר שנמסר לעובד בלא שהוכן לפי תנאי החוק. "לכן", הוא אומר, "על המעסיקים להטמיע את הנהלים במקום העבודה בהתאם לדרישות החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully