וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט מתחת ל-40 דולר לחבית בשל החרפת המיתון

עפרה שלו

12.1.2009 / 13:45

מחיר הנפט ממשיך לצנוח מחשש שקיצוצי התפוקה לא יצליחו לקזז את הירידה בביקוש כתוצאה מההאטה הכלכלית העולמית

מחיר הנפט הגולמי יורד בניו יורק לפחות מ-40 דולר לחבית בשל חששות כי קיצוצי תפוקה מצד אופ"ק לא יצליחו לקזז את הירידה בביקוש הנובעת מההאטה הכלכלית העולמית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר יורדים ב-2 דולרים או 4.9%, למחיר של 38.83 דולר לחבית במסחר אלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. בלונדון נסחרים החוזים ב-38.93 דולר לחבית.

צריכת הנפט תיפול במיליון חביות ליום השנה משום שארה"ב, אירופה, ויפן יהיו נתונות במקביל במיתון בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, לפי תחזיות של דויטשה בנק. מלאי הנפט בארה"ב עלה ב-13 מתוך 15 השבועות האחרונים, על-פי נתונים של משרד האנרגיה. והמדינות חברות אופ"ק אותתו בשבוע שעבר כי יקצצו במכירות שלהן למזקקות בפברואר.

"חוסנה של הכלכלה הגלובלית הוא השיקול המרכזי בטווח הקצר, וזה מה שמכביד על מחירי הנפט", אמר לבלומברג הרי טשילינגאיריאן, אנלסיט שוק בכיר ב-BNP פאריבה. "ייתכן שקיצוצי התפוקה של אופ"ק יובילו לעלייה במחיר הנפט בעתיד, אך יעבור זמן עד שהשפעתם תורגש".

בשבוע שעבר נפל מחיר הנפט ב-12% לאחר שפורסמו נתונים כלכליים המצביעים כי המיתון מחמיר. ביום שישי ירד מחיר הנפט ב-2.1% לאחר שדווח כי שוק העבודה האמריקאי איבד כ-2.6 מיליון משרות ב-2008, הירידה החדה ביותר מאז 1945.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully