וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א חוגגת את גילוי הגז

נתן שבע

18.1.2009 / 16:50

מניות חברות הגז סחפו את הבורסה לעליות. ישראמקו זינקה ב-124%, קבוצת דלק טיפסה ב-42%

חגיגת גז אמיתית נרשמה היום בבורסה של תל אביב לאור גילוי מאגרי הגז הטבעי מול חופי חיפה. מדד תל אביב 25 עלה ב-1.8% וננעל ברמה של 678.46 נקודות ומדד תל אביב 100 קפץ ב-3.3% וננעל ברמה של 609.68 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל.

חברת ישראמקו הודיעה הבוקר כי עתודות הגז הטבעי בקידוח "תמר 1", 90 ק"מ מערבית לחופי חיפה "משמעותיות ביותר". בהודעה שפירסמה החברה נמסר כי "המפעילה מעריכה כי בכפוף לקבלת נתונים נוספים מהקידוח, הערכת עתודות הגז הטבעי עשויה אף לגדול".

בקידוח "תמר 1" שותפות נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (123.88%) (28.75%) דלק קידוחים (41.76%), אבנר חיפושי נפט (27.48% , 45.0) ( 15.625%) ודור גז (4%). "כמויות הגז שהתגלו יספקו את צרכי האנרגיה של מדינת ישראל עשרות שנים - זו אחת התגליות הגדולות בעולם", כך אמר הבוקר, יצחק תשובה - בעל השליטה בקבוצת דלק - בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. "אנחנו לא נהיה מדינה תלותית בכל מה שקשור לגז - יש לנו אפילו כמויות שאפשר לייצא החוצה", הוסיף תשובה.

כאשר נשאל על החששות בשוק ההון בנוגע ליכולת שלו להחזיר את הכספים שלווה, השיב תשובה כי הוא אינו מאמין שיש מישהו שלא יקבל את החזרי החוב. "אנו נמשיך להיות מחוייבים לאג"חים שהנפקנו. עמדנו מאז ומתמיד בהתחייבויות".

אווירת השמחה בתל אביב קיבלה גם רוח גבית יפה מן העולם בדמות עליות השערים שנרשמו בשני ימי המסחר בוול סטריט ותוכנית סיוע נוספת למערכת הבנקאות בארה"ב. גם הפסקת האש עליה הכריזה אתמול ישראל משחררת מעט לחץ מהמשקיעים. עם זאת, הנתונים שמגיעים על כלכלת ארה"ב ממשיכים להיות גרועים - הפסד ענק לסיטי, פיטורי ענק בחברות הגדולות ביניהן GE, קריסה של שני בנקים נוספים ועונת דו"חות שהחלה כצפוי ברגל שמאל לא גורמת למשקיעים לעוט על המניות.

ממשלת ארה"ב הסכימה להשקיע 20 מיליארד דולר נוספים בבנק אוף אמריקה, ולהעניק ערבונות בשווי 118 מיליארד דולר לנכסיו כדי לסייע לבנק למזג לתוכו את מריל לינץ'. הממשלה גם תעניק ערבונות בשווי 302 מיליארד דולר לסיטי. מניות הבנקים אמנם המשיכו להיחלש, אבל דאו ג'ונס עלה ב-0.8% ונאסד"ק הוסיף 0.7%.

מריל לינץ': שנה תנודתית בישראל

גם בכלכלה הישראלית מתרבים סימני המיתון. מדד דצמבר שפורסם ביום חמישי היה אמנם פחות גרוע מהציפיות, עם ירידה של 0.1%, אך סעיפי המדד מוכיחים בחלקם כי המיתון כבר כאן - בניכוי מרכיב הדיור ירד המדד ב-0.6%. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים רשם בחודש דצמבר רמת שפל חדשה - 27.9. זהו החודש התשיעי ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות.

במריל לינץ' חוזים כי השנה הקרובה בשוק המניות הישראלי תהיה תנודתית מאוד ובסופה השוק יחזור לנקודה בה הוא נמצא כעת. בנוסף, חוזה ראש מחלקת המחקר הישראלית של מריל לינץ', חיים ישראל, כי בעקבות המעבר של ישראל משוק מתפתח לשוק מפותח בהגדרתו, כפי שהיא נקבעת על ידי MCSI, ההשקעות הזרות בישראל צפויות להצטמצם.

שלוש המניות שעליהן ממליצים במריל לינץ' למחצית הראשונה של השנה הן כימיקלים לישראל, שעליה אומר ישראל כי "היא נותנת את הרווח למניה בין הגבוהים בענף והיא נסחרת בתשואת תזרים אטרקטיבית", טבע (-0.9% , 16550.0), ש"הדבר המרכזי אצלה הוא שבשיאו של המשבר החברה קיבלה אשראי של מיליארדי דולרים בריבית שקרובה לאפס. בנוסף, יש לה את מה שמשקיעים מחפשים, ראות לרווח הנקי". המניה השלישית היא בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully