וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: "הממשלה לא נערכה טוב למשבר"

יו"ר ההסתדרות הגיב על מספר השיא של המובטלים בחודש ינואר והדגיש כי ההסתדרות התריעה כבר לפני שנה. עד סוף השנה יגיע מספר המובטלים ל-260 אלף

יו"ר ההסתדרות עופר עיני מאשים היום (שלישי) את הממשלה היוצאת בכך שלא נערכה כראוי למשבר הכלכלי. בתגובה לנתוני שירות התעסוקה בדבר מספר המפוטרים חסר התקדים בחודש ינואר, אמר עיני כי "כבר לפני שנה התרענו על המשבר הצפוי, ולצערנו הוא רובץ לפתחנו".

לדברי עיני, "הממשלה היוצאת לא השכילה להגיע להידברות עם המעסיקים וההסתדרות כדי לטפל בצורה טובה בעניין". עיני הוסיף, כי "אין ספק שכל ממשלה שתקום תצטרך לנהל 'קרב בלימה' מול המשבר. אנו מצידנו מושיטים יד לכל ממשלה שתיכנס כדי למנוע מצב של החרפה נוספת".

בתוך כך, מנכ"ל שירות התעוסקה יוסי פרחי אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי, "מבחינה כלכלית אנחנו נמצאים במצב חירום לאומי". לדבריו, "צריך היום לקיים דיון דחוף בממשלה כדי לראות איך נערכים ואיך נותנים לשירות התעסוקה את הכלים האופרטיביים לטיפול במשבר".

מנתוני שירות התעסוקה עולה כי בינואר האחרון פוטרו ממקומות עבודה שונים 19,719 עובדים. מספר מפוטרים זה שבר את שיא המפוטרים של חודש דצמבר, שעמד על 17,499. מספר דורשי העבודה שהצטרפו בחודש החולף הוא 27,622, המשקפים עליה של 13% לעומת החודש הקודם. דוד צרפתי, מנהל המחקר בלשכה, מעריך, כי בסוף השנה יהיו למעלה מ-260 אלף דורשי עבודה. מבין אלה שאינם אקדמאים, היה גידול של 7.2% במספר דורשי העבודה לעומת החודש הקודם. מבין האקדמאים, חל גידול של 9.9% במספר דורשי העבודה.

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר כי "יש לנתונים הללו משמעות כבדה מאוד למשק, גם ברמה הכלכלית ולא פחות ברמה החברתית", לדבריו, "צריך לפתור את הבעיה על ידי חופשה ללא תשלום ועל ידי צמצום שבוע העבודה".

"אנו לא מופתעים מהגידול במספר המובטלים, בימים האחרונים גמרנו לנתח את מספר הפניות שהגיעו אלינו ויש גידול של כ-30 אחוז במספר הפניות". כך אמר רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, המטפלת באוכלוסיה בשכבות הנמוכות. מלמד הוסיף כי "מספר המפוטרים עוד ילך ויגדל, מכיוון שחלקם עדיין לא התייצב בשירות התעסוקה. לצערי הרב כרגע הפתרונות הממשלתיים הם בגדר המלצות ותוכניות שלא עברו לפסים מעשיים. התוצאה תהיה שנראה יותר ויותר אנשים שלא יוכלו לשלם את המשכנתא, לקנות תרופות ואפילו לקנות אוכל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully