וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי בוול סטריט

שמואל שוסטר

19.3.2009 / 16:16

המשקיעים עוד לא יודעים איך "לאכול" את רכישת האג"חים: נאסד"ק מוסיף 0.1%, דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%. בין הישראליות: צורן מתחזקת ב-2.3%, פאנדטק קופצת ב-3%

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. תוכנית הסיוע של הבנק הפדרלי, שעשויה להגיע ל-1.1 טריליון דולר, השאירה את המשקיעים האמריקאים בחוסר ודאות. למרות שציפו לה במשך תקופה ארוכה, היום כבר החלו להישמע קולות אחרים שגורסים כי התוכנית הגרנדיוזית עלולה לגרום לאינפלציה חמורה.

נאסד"ק מתחזק ב-0.1% לרמה של 1,492 נקודות. דאו ג’ונס נחלש ב-0.3% לרמה של 7,463 נקודות ומדד -S&P 500 יורד ב-0.2% לרמה של 791 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.014% לרמה של 2.52%

אמש נרשמו עליות שערים חדות. נאסד"ק התחזק ב-2% לרמה של 1,491 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 1.2% לרמה של 7,486 נקודות ומדד -S&P 500 עלה ב-2.1% לרמה של 794 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה אתמול בכ-0.5% - השיעור החד מאז 1962 לרמה של 2.52%, לאחר שהבנק הפדרלי הודיע על הרחבת תוכנית רכישת הנכסים.

בזירת המקרו: לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. האנליסטים בוול סטריט צופים כ-659 אלף דורשי עבודה חדשים.

על רקע הזעם הציבור, שפרץ בשבוע שעבר לאחר שפורסם כי חברת הביטוח AIG שילמה בונוסים שווי כולל של 165 מיליון דולר ל-4,600 עובדים בחברה, יעלו היום מנהיגי מפלגת הדמוקרטים בארה"ב להצבעה בבית הנבחרים הצעה הדורשת מס של 90% על בונוסים המשולמים לבכירים על ידי חברות שקיבלו סיוע של למעלה מ-5 מיליארד דולר מהממשלה.

על רקע שערוריית הבונסים אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי הוא נוטל חלק מהאשמה לבונוסים בסך מיליוני דולרים רבים ששולמו על ידי ענקית הביטוח AIG שזכתה לחילוץ ממשלתי - בונוסים שעוררו בארה"ב ביקורת ציבורית נוקבת. אובמה אמר כי הבונוסים ששולמו לבכירי AIG הם סימפטום לתרבות הפיננסית הבלתי אחראית שהמיטה משבר כלכלי עצום על ארה"ב.

ענקית התוכנות העסקיות אורקל תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח של 1.33 מיליארד דולר - ירידה קלה לעומת רווח נקי בסך 1.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל - ועל גידול של 1.8% בהכנסותיה ברבעון הכספים האחרון. למרות הצמיחה האיטית, התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים.

מיקרוסופט תיסחר על רקע השקת הדפדפן החדש של החברה - אינטרנט אקספלורר 8. התוכנה תשוחרר להורדה ב-25 שפות באתר האינטרנט של החברה. בתקופה האחרונה נרשמה מגמת ירידה בהיקף השימוש בדפדפן מתוצרת ענקית התוכנה מסיאטל ובחברה תולים תקוות רבות בדפדפן החדש שעשוי להחזיר חלק מהמשתמשים.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר תשקיע עוד 15 מיליון דולר באינסייטק שהיא חברה בת שלה ושל תאגיד GE. ההשקעה תתבצע במהלך 2009, כאשר עם הקצאת מניות וחתימה על הסכם סופי, תעביר אלביט הדמיה את הסכום הראשוני בסך של כ-7.5 מיליון דולר והיתר בתום 12 חודשים.

אינסייטק היא חברה המפתחת מערכות לא פולשניות לאיתור גידולים ולטיפול בגידולים סרטניים. עד כה, השקיעה אלביט הדמיה 80 מיליון דולר באינסייטק אך את כל ההשקעה היא כבר מחקה בדו"חותיה. אלביט שהחזיקה בכ-52% מהחברה, עלתה בעקבות האחזקה לשיעור של 56.5% בדילול מלא. ההשקעה מתבצעת סביב שווי של 350 מיליון דולר לחברה.

אקס.טי.אל תיסחר על רקע מינוי מנכ"ל חדש לחברה וכן על דירקטוריון חדש. לדירקטוריון מונו מארק אלוש, דפנה כהן, ירון דיאמנט, בועז שווייגר, דוד גרוסמן, שבהמשך ימונה גם למנכ"ל החברה במקומו של רון בנצור ועמית יונאי, שמונה ליו"ר הדירקטוריון. בנוסף לעזיבתו של מנכ"ל החברה, רון בנצור, יעזוב את החברה סמנכ"ל הכספים, ביל קסלר, במאי 2009.

במקביל לתוצאות ההצבעה, רכשה החברה מחברת ביו-גל זכויות לשימוש בפטנט לטיפול בחולי מחלת הסרטן מסוג מיאלומה נפוצה תמורת כ-49% ממניותיה של XTL וכן תשלום נוסף של 10 מיליון דולר במידה שהתרופה תעבור ניסויים קליניים בשלב Phase II, וכך למעשה יצקה החברה פעילות חדשה לתוכה. כתוצאה מרכישת הפטנט זינקה מניית החברה ב-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully