וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות

שמואל שוסטר

25.3.2009 / 22:25

בסופו של יום מסחר תנודתי, סגרו המדדים בוול סטריט בעליות. דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, נאסד"ק הוסיף 0.8%. מחירי האג"ח ירדו

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. עלייה בלתי צפויה בהזמנות המוצרים ברי קיימא ומכירות הבתים בארה"ב השרו אווירה חיובית על השווקים והמסחר שהתנהל בחלקו בירידות על רקע דבריה של נשיאת הבנק הפדרלי של סאן פרנסיסקו, לפיהם החשש מאינפלציה הוא האיום המרכזי, ננעל במגמה חיובית.

דאו ג’ונס עלה ב-1.2% לרמה של 7,749 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 1,528 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.9% לרמה של 813 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.118% לרמה של 2.77%.

אמש את הובילו את הירידות מניות הבנקים בארה"ב. מניית ג’יי פי מורגן נפלה ב-8.7% לאחר שדווח, כי למרות מצבו הקשה של הבנק החליטה ההנהלה להשקיע 138 מיליון דולר ברכישה של מטוסי מנהלים. בנק אוף אמריקה ירד ב-6.8% על רקע התגברות הקריאות להתפטרותו של המנכ"ל, קן לואיס, על רקע החלטתו לרכוש את מריל לינץ'.

בזירת המקרו: נתוני ההזמנות למוצרים ברי קיימא בארה"ב בפברואר רשמו עלייה בלתי צפויה של 3.6%. זאת למרות צפי לירידה של 2%.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב רשמו עלייה מפתיעה בפברואר, והיצע הבתים העומדים למכירה הצטמצמם, אך המחירים המשיכו לצנוח. מכירות הבתים החדשים התחזקו ב-4.7%, ורשמו בפברואר קצב שנתי של 337 אלף, לעומת 332 אלף בינואר. עם זאת, לעומת פברואר 2008, נרשמה צניחה של 41% במכירות הבתים החדשים. זאת, למרות שכלכלנים חזו ירידה במכירות הבתים בפברואר.

המסחר בנפט ננעל בירידה של 2.2% למחיר של 52.77 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת על רקע הערכתה של סוכנות הנפט האמריקאית (API) אמש, כי מלאי הנפט של ארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-4.58 מיליון חביות. משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לפרסם היום בנפרד את הדו"ח השבועי שלו, ואנליסטים חוזים כי הוא ידווח על עלייה של 1.1 מיליון חביות במלאי הנפט בשבוע שעבר.

היום יחל בנק הפדרלי ברכישת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ארוכות במסגרת תוכנית לרכישת אג"ח בסך 300 מיליארד דולר שאושרה בשבוע שעבר. בשלב ראשון, ירכוש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות לפירעון בשנים 2016 עד 2019. הבנק ימשיך לבצע רכישות ביום שישי ובשבוע הבא, כאשר בחלק מהימים יבוצעו רכישות של אג"ח לשנתיים ובימים אחרים ירכשו אג"ח שמועד הפירעון שלהן בעוד 17 עד 30 שנה.

מניית ברקשייר התאוויי (סימול BRK.A), של המיליארדר וורן באפט נחלשה ב-1.5%. יממה לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ברקשייר התאוויי, הודיעה גם חברת סטנדרד אנד פורס כי היא עלולה להוריד השנה את דירוגה של חברת ההשקעות מדירוג ה-AAA המושלם, ל-AA. הסיבות להורדה הצפויה בדירוג הן הירידה בשווי תיקי המניות והתכווצות ההון של החברה.

אמדוקס תיסחר על רקע חוזה לאספקת מערכות תמיכה תפעוליות (OSS) לאייס, ספקית שירותי הטלקומוניקציה והאנרגיה הלאומית של קוסטה ריקה. שווי העסקה על פי הערכות בשוק הוא עשרות מיליוני דולר. אייס תטמיע את מוצרי ה-OSS של אמדוקס למטרת תכנון, מלאי וגילוי, אספקה והפעלה, ניהול תקלות, מילוי בקשות לשירותים וניתוח השפעות של שירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully