וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק איט אאוט!

"הכן חשבונך לפסח": מתי כדאי להשתמש בהמחאות? איזה קופון הבנקים גוזרים, וממה כדאי להימנע? - המדריך המלא

הם נוחים, הם זמינים, הם יעילים ולרוב גם בטוחים - אבל ההמחאות יכולות גם ליצור הרבה בלבול ולהוות פתח לטעויות, לעוולות צרכניות ולשימוש לא נכון. רגע לפני חג הפסח ובצל המשבר הכלכלי - ארגון "פעמונים" לשיקום כלכלי ו-וואלה! עסקים מגישות את המדריך המלא לשימוש בפנקס הפופולרי

כותבים נכון, בודקים את האחרים

1.הקפידו על רישום נכון ומדוייק - הקפידו לוודא את כל הפרטים אותם אתם רושמים ובמיוחד שימו לב כי אין הבדל בין הסכום במילים לסכום בספרות - על כל טעות או פרט שגוי השיק יוחזר אליכם ותיאלצו לשאת בעלות העמלה. עמלת החזרת שיק היא עמלה יקרה וניתן להימנע ממנה באמצעות הקפדה על כל הפרטים. במקרה של ספק הוסיפו את חתימתכם לצד הפרט השנוי במחלוקת, עודף זהירות יכול לחסוך לכם הרבה עמלות וטרדות של החזרות שיקים.

2.שימו לב לפרטים בצ'קים המתקבלים - באותו אופן שימו לב לפרטים בשיקים המתקבלים לפקודתכם, במקרה של הפקדת שיק שגוי עדיין תחוייבו בעמלה על ידי הבנק שלכם.

3. היו מודעים לחיובי עמלות השורה - שימו לב! כל רכישה בשיק מחויבת בעמלת רישום שורה אחת +עמלת הדפסת שיקים (5 שקים מחייבים לצורך העניין 5 עמלות בשורות נפרדות) - לכן העדיפו ביצוע תשלומים גדולים באמצעות שיקים ותשלומים קטנים במזומן או בכרטיס אשראי.

4. ותרו על השימוש בשיק עצמי, אם אפשר - פחות משתלם למשוך כספים במזומן בשיק עצמי – צעד המחייב עמלת שורה אחת + עמלת הדפסת שיק (סכום נכבד, במקרה של מספר גדול של שיקים. לכן, עדיף לשמור את השיקים לתשלומים אחרים ולבצע את משיכת המזומן באמצעות כרטיס חיוב או כרטיס אשראי.

הגבילו את סחירות ההמחאות

5. הימנעו מהפקדת שיק דחוי - רצוי מאוד להימנע מהפקדת שיק דחוי לפני המועד הרשום עליו. הפקדה שלא במועד גוררת אחריה עמלה לא קטנה. הפקידו שיקים במרוכז על מנת לחסוך את עמלת השורה.

6. הגבילו את סחירות הצ'ק - רצוי להגביל את סחירות השיק באמצעות הכיתוב "למוטב בלבד" וכן "לא סחיר", מומלץ גם למחוק את המילה "לפקודת" כך שבמקום "שלמו לפקודת...." נקבל "שלמו ל.....". ניתן גם להזמין מראש שיקים "מוגבלי סחירות" אשר ההגבלות לעיל חלות עליהם.

7. אין לבטל צ'קים ללא סיבה מוצדקת או ייעוץ - מתן שיק כמוהו כתשלום במזומן וביטול שיק שלא כדין יכול לגרור פניה לערכאות משפטיות ולחיוב בהוצאות שלא לצורך. את הבדיקות והבקרות יש לערוך טרם החתימה על השיק ולא לאחר מכן.

8. ודאו אמינות השיקים המתקבלים - כאשר מקבלים שיקים רצוי לבדוק ולוודא את תעודת הזהות של מושך השיק, לוודא כי כתובתו היא אכן הכתובת הרשומה בשיק, כדי לצמצם את הסיכון בחזרת השיק. כדאי גם לבדוק שהשיק מוצא מתוך פנקס שיקים ולא תלוש כבר וכי השיק נראה אמיתי ולא מזוייף.

הגבילו השימוש, הגיבו במהירות לשיקים חוזרים

9. הצק נגנב? דווחו ועכשיו - במקרה של גניבה ו/או אובדן שיק יש להודיע על כך באופן מיידי לבנק ולכל מי שיכול להיפגע מגניבת/אובדן השיק. במקרה ואבד פנקס אחד או יותר, מומלץ גם לפרסם הודעה בתקשורת המזהירה את הציבור מפני קבלת שיקים אלו וכי "המקבל שיקים אלו שם כספו על קרן הצבי" (התייעצו עם הבנקאי בסניפכם באשר להליך זה).

10. הגבילו השימוש בפנקס -השימוש בהמחאות (שיקים) אינו בריא לכיס. השימוש בנייר כתשלום במקום בכסף מוחשי יכול להפריע לתכנון הכלכלי ולכן יש להקפיד על מעקב קבוע אחרי ההתחייבות בשיקים ולהעדיף את התשלום בשיקים אך ורק לתשלומים שוטפים אשר ניתן לעקוב אחריהם. פיזור שיקים יכול לגרור יתרת חובה בבנק אשר בגינה נשלם ריבית יקרה ובמקרים בהם חרגנו ממסגרת האשראי בבנק יתכן והשיקים יוחזרו.

11. שם המשחק: מהירות תגובה - במקרה ושיק שרשמתם חזר מסיבות טכניות ו/או מסיבה של העדר כיסוי מספיק יש לפעול במהירות להסדרת פרעון השיק ולהקפיד כי לאחר פרעון השיק יתקבל השיק לידינו בחזרה. כדאי לדעת כי מהירות התגובה לטיפול בשיקים חוזרים היא חשובה מאד. אם נותן השיק נקלע לקשיים, נותר לא פעם מירוץ בין הנושים והעיקרון המשפטי בדרך כלל הוא שכל הקודם זוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הכותב, יאיר גודינר, הוא מנהל בנקאות עסקית לשעבר בבנק המזרחי - וכיום יועץ בכיר בארגון פעמונים לשיקום כלכלי שנוסד לפני למעלה מעשר שנים ופועל לסייע למשפחות בישראל בהליך שיקום כלכלי, באמצעות למעלה מ-1000 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully