וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה בעליות שערים

שמואל שוסטר

24.4.2009 / 23:15

הדוחו"ת של מיקרוסופט ופורד היו פחות גרועים מהצפוי וגרמו לעליות שערים בניו יורק. דאו ג’ונס עלה ב-1.5%, נאסד"ק טיפס ב-2.5% ו-S&P 500 הוסיף 1.7%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. דו"חותיהן של מיקרוסופט ופורד שהיו פחות גרועים מתחזיותיהן המוקדמות של האנליסטים השרו אווירה חיובית בשווקים שלחו את השווקים לעליות ביום המסחר האחרון של השבוע. למרות עליות השערים היום, את השבוע סיכמו המדדים במגמה מעורבת ודאו ג'ונס שבר את רצף העליות בן 6 השבועות.

דאו ג’ונס עלה ב-1.5% לרמה של 8,075 נקודות - מעל לרף 8,000 הנקודות, נאסד"ק טיפס ב-2.5% לרמה של 1,694 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 1.7% לרמה של 866 נקודות.בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.069% לרמה של 2.99%.

בסיכום שבועי: מדד נאסד"ק עלה ב-1.3%, דאו ג'ונס נחלש ב-0.7% ומדד S&P 500 ירד ב-0.4%.

בזירת המקרו: זמנות חדשות למוצרי צריכה בני קיימא בארה"ב ירדו במארס ב-0.8%, מידה פחותה בהרבה מהתחזיות בוול סטריט, כך עולה מנתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. האנליסטים ציפו לירידה של 1.5%, לפי סקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס. הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא נמצאות בירידה זה 7 חודשים מתוך 8, מסר משרד המסחר. העלייה היחידה שנרשמה בתקופה זו, בפברואר, הייתה של 2.1%.

מכירות בתים חדשים בארה"ב עלו על התחזיות בחודש שעבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי - במסגרת מה שעשוי להיות סימן נוסף להתייצבות שוק הדיור בארה"ב. מכירות בתים חדשים ירדו בחודש מארס ב-0.6% לקצב שנתי של 356 אלף בתים, לאחר שנתוני חודש פברואר תוקנו כלפי מעלה לקצב שנתי של 358 אלף בתים. תחזית הכלכלנים היתה כי מכירות בתים חדשים יישארו במארס ללא שינוי לעומת קצב שנתי של 337 אלף בתים, שעליו דווח במקור בחודש פברואר.

טימותי גייתנר, שר האוצר האמריקאי, העריך היום כי ישנם סימנים לכך שההאטה הכלכלית העולמית נחלשה בשבועות האחרונים, עם זאת לדבריו עדיין קיימים סיכונים משמעותיים. "ייתכן שהירידה בסחר העולמי מתמתנת, וכי התנאים הכלכליים השתפרו", אמר. עם זאת, התריע שר האוצר כי התחזית ל-2009 עדיין אינה אופטימית, כיוון שהכלכלה העולמית צפויה להתכווץ לראשונה מזה שישים שנה, והסחר העולמי עשוי לרדת לשפל הנמוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה

סין תעקוף את ארה"ב?

דויטשה בנק עידכן היום את תחזיותיו, וכעת הוא מעריך כי סין תעקוף את ארה"ב במונחים של תפוקה כלכלית בתוך עשור. להערכת הבנק, הצמיחה בסין תואץ בידי התרחבות מהירה בכלכלות המתעוררות, שצפויות להוות כ-70% מכלל צמיחת התמ"ג בעשור הקרוב.

הבנק מעריך כי סין תשקיע סכומים גדולים בכלכלות מתעוררות באזורה, ותשתמש לצורך כך בעתודות המט"ח שלה (2 טריליון דולר), תרחיב את המינוף על ידי הגדלת ההלוואות לקרן המטבע הבינלאומית ותאפשר ליין להיחלש. בשל כך צופים בדויטשה בנק כי עד 2020, תעקוף סין את ארה"ב במונחים של תמ"ג.

הרגולטורים בארה"ב שאחראים על "מבחני הלחץ" של הבנקים עשויים לדרוש את פיטוריו של ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטי. הרגולטורים עשויים לנקוט צעד זה כדי להראות שהממשלה נוקטת עמדה תקיפה מול הבנקים, כפי שעשתה עם פיטוריו של מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק ואגנר.

יצרנית הרכב האמריקאית, פורד, דיווחה על הפסדים קטנים יותר מהתחזיות ביום שישי על רקע ההאטה במגזר הרכב, והודיעה כי היא עשויה לחזור לרווחיות כבר ב-2011. מו כן הודיעה החברה כי אינה צפויה לבקש הלוואות מממשלת ארה"ב. הפסדי החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.43 מיליארד דולר, או 60 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 70 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-21.8 מיליארד דולר, לעומת 39.2 מיליארד דולר.

ירידה בהכנסות במיקרוסופט

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, נסחרה על רקע הירידה הראשונה בהכנסות הרבעוניות ב-34 שנותיה, בעקבות האטה במכירות המחשבים האישיים בעולם. ענקית התוכנה הזהירה כי החולשה צפויה להימשך גם ברבעון הנוכחי. עם זאת, רווחי החברה תאמו את תחזיות האנליסטים, והקפיצו אתמול את המניה בקרוב ל-5% במסחר שלאחר הסגירה.

מיקרוסופט, אשר מערכת ההפעלה שלה חלונות מותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים האישיים בעולם, רשמה ברבעון הראשון של השנה - שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה - רווח נקי של 2.98 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, נפילה של 32% לעומת רווח נקי של 4.39 מיליארד דולר, או 47 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות מסוימות, רשמה החברה רווח של 39 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

אמפל אמריקן, שנמצאת בשליטתו של יוסי מימן דורגה על ידי הבלוג הפיננסי, Seeking Alpha, כאחת המניות הטובות ב-2009 מבין המניות הקטנות הנמנות במדד הראסל 3,000, לאחר שזינקה ב-257% מתחילת השנה. עם זאת המניה עדיין נסחרת במחיר נמוך ב-69% ממחירה רק לפני 12 חודשים.

עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: אודיוקודס התחזקה ב-3.4%; DSPG עלתה ב-3.8%; אמדוקס הוסיפה 3.7%; ורינט נחלשה ב-2.6%; גיוון אימאג'ינג עלתה ב-5.3%; אורכית זינקה ב-6.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully