וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל - המקום הכי טוב לעבוד בו בארץ

עידו סולומון

10.5.2009 / 11:04

סקר TheMarker ו-BDicoface: בנק הפועלים, לאומי, פרטנר וטבע משלימות את חמש החברות שהכי טוב לעבוד בהן

בפעם השנייה ברציפות תופסת אינטל את המקום הראשון ברשימת 50 החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל, לפי דירוג BdiCode, שנחשף הבוקר בכנס TheMarker.

במקומות השני והשלישי - שניים מהבנקים הגדולים בישראל: הפועלים ולאומי. בנק הפועלים שהיה במקום השישי בשנה שעברה, טיפס ארבעה שלבים, אך חשוב לזכור שהסקר נערך קודם פרסום הדו"חות הכספיים והסערה שליוותה את התפטרותו של צבי זיו. הבנק הזיז את חברת החשמל למקום השישי בלבד. מסתבר ששביתות ומאבקים מכוערים בין הוועד וההנהלה הופכות את החברה הממשלתית, שנותנת את המשכורות הממוצעות הגבוהות בארץ ללא ראוי להתמקם בפסגה.

הפועלים הוא לא הבנק יחיד שטיפס. לאומי דוהר בעקבותיו כשקפץ מהמקום התשיעי למקום השלישי, דיסקונט דילג 5 שלבים (מה-16 ל-11) וקפיצה משמעותית בת שמונה שלבים עשה מזרחי טפחות (מ-33 ל-25).

עובדי ישראל, אומרת הטבלה, מאמינים מאוד בבנקים. השנה זינקו אלה מעלה מעלה ותפסו מקומות גבוהים מאי פעם, כשהם דוחקים מעט את חברות התקשורת - להיט השנה שעברה. פרטנר, למשל, דורגה במקום הרביעי - ירידה של מקום אחד לעומת השנה שעברה. סלקום לעומתה מאבדת 3 מקומות, בזק מאבדת 4 ופלאפון 7 מקומות.

חברת טבע סוגרת את החמישייה הראשונה לאחר שעלתה 3 שלבים מהמקום השמיני בו דורגה ב-2008. הקפיצה המשמעותית ביותר שייכת לחברת התקשורת מירס שזינקה בלא פחות מ-56 שלבים והגיע היישר מן המקום ה-98 בשנה שעברה אל המקום ה-41. HOT ו-yes עלו גם הן כל אחת 12 שלבים.

מי עף מהטבלה?

המשבר העולמי וכותרות העיתונים המבשרות תוצאות עסקיות קשות מתבטאים היטב גם בטבלת חמישים המקומות שהכי טוב לעבוד בהם.

ארגונים שנחשבו בעבר נחשקים במיוחד, וקיבלו ניקוד גבוה, מתבררים היום כאותם מקומות שהעובדים מעדיפים לתפוס מהם מרחק.

לב לבייב, למשל, שהונו נמחק במהירות, נמחק גם מטבלת החמישים. אפריקה ישראל, בשנה שעברה במקום ה-32, איננה עוד. איי די בי של נוחי דנקנר (מקום 36 בשנה שעברה) נדחקה אף היא החוצה. רשות שדות התעופה (49 לשעבר) שפיטרה 110 עובדים, כבר בתחילת המשבר אינה מופיעה עוד בטבלת החמישים.

הנסיגה המפתיעה ביותר שייכת דווקא לחברת ההיי-טק קומברס. החברה, שצונחת בבורסה, הידרדרה מהמקום ה-18 היישר החוצה. מדובר בחברה שפיטרה כבר באוקטובר 2008 150 מעובדיה, מחציתם בישראל, והיתה הסנונית הראשונה שבישרה על מצב ההיי-טק בעתיד.

מצבה העסקי של צ'ק פוינט - בשנה שעברה מקום 48 והשנה מחוץ לטבלה - הרבה יותר טוב. גיל שוייד אפילו הצהיר כי לא יפטר מי מעובדיו אבל זה לא עזר לו. גם אצלו לא רוצים לעבוד. צ'ק פוינט, שנתפסת זה שנים רבות כחברה יציבה, מעולם לא נחשבה לחברה מפנקת.

אמדוקס היא חברה נוספת שמשלמת את מחיר הזעזועים. היא אומנם נותרה בטבלה אך צנחה 20 שלבים מהמקום ה-14 ל-34. פיטורים המוניים, קיצוצים אגרסיוויים ברווחה ומעבר זמני לארבעה ימי עבודה הפכו אותה למקום שרוצים פחות לעבוד בו.

הפתעות גם בגזרת הכניסות החדשות: גוגל גלשה פנימה 15 שלבים מן המקום ה-64 בשנה שעברה אל המקום ה-49. הקפיצה נאה אך המקום הנמוך יחסית מפתיע. גוגל ידועה כחברה שאוהבת לרפד מאוד את עובדיה אך מאידך גם הודיעה על סבבי פיטורים בעולם שהשפיעו בשוליים גם בארץ.

אי סי איי טלקום דילגה 8 שלבים מהמקום ה-51 ל-43 ורבוע כחול עבר מ-53 ל-48 והוכיח, יחד עם שופרסל שקפץ עשרה שלבים קדימה והסופר פארם שעלה ארבעה שלבים, כי אפקט לובה (הקופאיות שלא יכלו לשבת ברשתות הגדולות) מתפוגג מן התודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully