וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בית חולים או בית מלון?

נעמה טלמור

11.5.2009 / 20:15

ביה"ח הפרטי "אסותא" ייפתח החודש ברמת החייל בהשקעה של כמיליארד שקלים. בתכנית: מערכת תקשורת מתקדמת לכל חולה ומחלקת יולדות חדשה

על רקע ההצעה המדוברת לגבות מס על ימי אשפוז בבתי החולים הציבוריים והקיצוץ הצפוי בתקציב הבריאות – ייפתח במהלך החודש הקרוב בית החולים הפרטי "אסותא" ברמת החייל בתל אביב. בקומפלקס החדש המשתרע על פני כ-50,000 מטר רבוע של שטח בנוי ואשר יחליף את בתי החולים של הרשת במרכז תל אביב ובפתח תקווה, הושקעו מיליארד שקלים – בין היתר במערכות מתקדמות של תקשורת, מחשוב וטכנולוגיה.

בהנהלת ביה"ח מעריכים כי 80% מהמטופלים בקומפלקס החדש יגיעו אליו דרך ביטוחי קופות החולים השונות (כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית), כ-10 עד 15 אחוזים דרך ביטוחי הבריאות הפרטיים, וכ-5% לקוחות פרטיים לחלוטין שישלמו מכספם עבור מלוא הטיפול.

באסותא מקווים לקיים כ-60,000 ניתוחים בשנה בקומפלקס החדש לבדו אבל מנסים להרגיע את המתחרים במערכת הבריאות הציבורית: "הפעילות לא מאיימת על בתי החולים האחרים והיא לא באה כדי לקחת את פעילותם. אין מה לדאוג – אין ספק שבתי החולים הציבוריים לא יישארו ריקים", אמר פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא.

בית החולים החדש יכיל 16 חדרי ניתוח, 13 עמדות טיפול נמרץ ו-230 מיטות אשפוז. כ-50% מהחדרים בבית החולים יהיו חדרים פרטיים שיכללו מיטה לחולה, שירותים פרטיים וכן אפשרות למיטה נוספת לבן משפחה שישהה עם המטופל.

אחת מגולות הכותרת של החדרים החדישים היא מערכת תקשורת אישית-מתקדמת ממנה יהנה כל חולה או מטופל: המערכת תופעל באמצעות מסך מגע שבו ניתן יהיה לגלוש ברשת האינטרנט, ליהנות משידורי טלוויזיה, להתעדכן במצב הרפואי, להזמין אוכל מתפריט מיוחד במסגרת שירות חדרים, לתקשר עם תחנת האחיות, ועוד. בבית החולים הקימו גם מרכז עסקים לטובת בני המשפחה של המטופלים – על מנת שיוכלו להמשיך בעבודתם וכן לקיים פגישות עסקיות בשטח בית החולים.

חדרי הניתוח גם כן צוידו בטכנולוגיות מתקדמות של תקשורת וידאו ותאורה ייחודית. אחד מחדרי הניתוח גם הותאם לביצוע ניתוחים בעזרת רובוט אשר יהיה נשלט ע"י המנתח (בדומה לטכנולוגיה שאומצה לאחרונה בביה"ח הדסה בירושלים).

מייעדים קומה למחלקת יולדות

באסותא לא מסתפקים בכמות ההולכת וגדלה של לקוחות הפונים למערכת הרפואה הפרטית במטרה לבצע ניתוחים שונים – ומבקשים להרחיב את פעילותם גם לאמהות לעתיד: "יש קומה נוספת שגמורה במבנה שמיועדת להוות את מחלקת היולדות שלנו – אנחנו מקווים שהרגולטור יחדש לנו את הרשיון שנמצא כרגע בהקפאה, כך שנוכל להציע גם את השירות הזה ללקוחות הרבים שפונים אלינו", הסביר הבוקר מנכ"ל אסותא, פרופ' יאיר שפירא.

בבית החולים התייחסו גם לטענות על פגיעה של הרחבת הרפואה הפרטית על איכות הרופאים בבתי החולים הממשלתיים ואלה של הקופות ואמרו: "אין פה מערכת שהולכת ומנסה לצוד כוכבים – הכוכבים באים אלינו ובודקים מהן האפשרויות. לאחות ולרופא יותר כיף לעבוד באסותא מפני שהם מתעסקים פחות ב'בולשיט' ויותר בפרקטיקה עצמה".

באסותא מתכננים גם להפוך את ביה"ס למוסד אקדמי: "יש פה יכולת מחקרית והוראתית ממדרגה ראשונה: נעשות כאן למעלה מ-80 אלף בדיקות ממוגרפיה בשנה – אין לזה אח ורע בעולם וניתן ללמוד מכך הרבה", לדברי פרופ' שמר.

כמה זה עולה לנו?

חלק גדול מהניתוחים שיבוצעו במרכז נכללים במסגרת הפעולות הכלולות בביטוחי הבריאות, ובעיקר אלה המשלימים, של קופות החולים: כדי לסבר את האוזן – ניתוח קטרקט (ניתוח עיניים) יעלה למבוטחי הקופות השונות בין 100 ל-300 שקלים – אך מי שיגיעו באופן פרטי ישלמו סכום של עד 8,000 שקלים בעד אותו הטיפול.

ניתוח להסרת ציפורן חודרנית יינתן ברוב המקרים בחינם ללקוחות קופות החולים בעלי ביטוח משלים – הפונים באופן פרטי ייאלצו להיפרד מכ-3,000 שקלים.

בעבור ניתוח פלסטי להגדלת חזה, למשל, ייפרדו לקוחות קופות החולים השונות מסכום שנע בין 0 ל-5,300 שקלים (בהתאם לרמת הכיסוי של הפוליסה והקופה) – לעומת למחיר של 8,500 שקלים עבור לקוחות פרטיים שיגיעו למרכז הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully