וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים להחליף את דנקנר: בכר וגילרמן

שרון שפורר

21.5.2009 / 9:34

יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, נפגש אתמול עם פישר בבנק ישראל - גוברות הערכות כי יתפטר. המועמדים: בכר לשעבר מנכ"ל נשרד האוצר וגילרמן לשעבר שגריר ישראל באו"ם

המועמדים להחליף את יו"ר הפועלים דני דנקנר: יוסי בכר מנכל משרד האוצר לשעבר ודני גילרמן שגריר ישראל באו"ם לשעבר. דנקנר נפגש אתמול עם פישר והערכות הן כי יתפטר בקרוב, שכן בעלת השליטה בבנק שרי אריסון לא תהיה מעוניינת להיקלע למצב שבו בנק ישראל יפתח בהליך הדחה כנגד יור הבנק.

יוסי בכר, בן 51, כיהן בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר בין השנים 2003-2007. קודם לכן דחה הצעה של נגיד בנק ישראל, דוד קליין, להיות המפקח על הבנקים. גולת הכותרת של תקופת כהונתו באוצר היא "רפורמת בכר", שבמסגרתה מכרו הבנקים את קרנות הנאמנות וקופות הגמל שהיו ברשותם לגופים פיננסיים אחרים.

בנאום שנשא לפני כשבוע תקף דני דנקנר את רפורמת בכר כשאמר: "הרפורמה הזו העבירה את החיסכון, באבחת חרב, לידיים חדשות, פחות מנוסות, פחות מפוקחות, יותר יקרות. לא הוכן מארג פיקוח ההולם שינוי כה גדול, לא ננקטו צעדי הזהירות המתחייבים, והתוצאות הקשות גלויות לעיני השמש".

לפני שהצטרף לאוצר, היה בכר שותף-מנהל במשרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר, מהגדולים בישראל. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה ובחשבונאות (בהצטיינות) ב-80', מוסמך במינהל עסקים ובעל דוקטורט במימון מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. ב-91-'86' לימד בבית הספר למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. ב-1993-1990 היה יועץ לרשות ניירות ערך בתחום התקינה החשבונאית. הוא היה חבר בכמה ועדות מקצועיות של לשכת רואי החשבון. מ-90' הרצה בכר בביה"ס למינהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב.

דני גילרמן, 64, שימש כשגריר ישראל באו"ם בשנים 2002-2008. עוד קודם לכן שימש כדירקטור בבנק לאומי ובבינלאומי, ושימש בעבר כנשיא איגוד לשכות המסחר. גילרמן היה חבר גם בוועדה המייעצת לראש הממשלה לענייני כלכלה וחברה ובוועדות ממלכתיות אחרות.

לצד שמות אלו הועלו בעבר הצעות למחליפים של דנקנר שכללו את אברהם ביגר יו"ר מכתשים אגן, את אברהם (בייגה) שוחט שר האוצר לשעבר ואת אירית איזקסון היום יור ישראכרט ודירקטורית בבנק מטעם שרי אריסון. ב-2007 עצר בנק ישראל ניסיון של אריסון למנות את איזקסון לתפקיד סגנית יו"ר הבנק וזאת לא בשל כישוריה, אלא בשל כשלים שמצא בהליך המינוי. על פי ההערכות, הוא אינו מתנגד למינויה כעת, אך ייתכן שבשל קרבתה לאריסון, ההעדפה של שני הצדדים היא למנות מועמדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully