וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בפרשת אקסלנס-הפניקס

אתי אפללו

25.5.2009 / 18:43

בירם ודויטש יקבלו כ-650 מיליון שקל - מחצית מהסכום במזומן. בתמורה יסירו את התביעה. מניית הפניקס זינקה ב-15%

רוני בירם וגיל דויטש, בעלי השליטה באקסלנס לשעבר, יקבלו 650 מיליון שקל מהפניקס. כך עולה ממתווה פשרה שהושג בסכסוך בין הגורמים. כך נודע ל-TheMarker. בעקבות כך עלתה היום מניית הפניקס ב-15%, לאחר שעלתה אתמול ב-10%.

הסכסוך המתוקשר בין בירם ודויטש לבין הפניקס נוגע לקביעת השווי בו ימכרו בירם ודויטש את יתרת אחזקותיהם בבית ההשקעות אקסלנס, לידי הפניקס. לבירם ודויטש יש אופציה למכירת יתרת אחזקותיהם לפניקס, לפי שווי של כ-812 מליון שקל (אותו חישבו בירם ודויטש על בסיס הדו"חות הכספיים לשנת 2008). על פי ההערכות, בירם ודויטש התפשרו בדרישותיהם הכספיות, ויקבלו כ-650 מיליון שקל עבור אחזקותיהם. מחצית מהסכום תתקבל במזומן ואת המחצית השנייה יפרסו השניים לפניקס לכ-3 שנים. מקורב לעסקה מציין כי תמורת הפריסה יקבלו בירם ודויטש אפשרות ל"אפ-סייד" - כלומר, אם בשנים הבאות יעלו רווחי אקסלנס, השניים ייהנו מהעלייה. השניים מתכוונים להמשיך ולעבוד באקסלנס בשלב זה, לפי המקורב.

בימים הקרובים ימשיכו הצדיים לגבש את הפרטים המדויקים של העסקה על מנת לסגור את פרטיה ולא להמשיך בסכסוך המשפטי.

קביעת השווי של האופציה מבוסס על פי נוסחה שקובעת מכפיל 12 על הרווח הממוצע של אקסלנס לשנים 2008-2009 לאחר התאמות, בתוספת ההון העצמי של אקסלנס. אז, בסוף שנת 2008, הניחו בירם ודויטש לצורך החישוב שהרווח של אקסלנס בשנת 2009 יהיה כמו הרווח של אקסלנס בשנת 2008 - כ-126 מיליון שקל, והגיעו לכך ששוי האופציה שלהם עומד על 812 מיליון שקל. לאחר תוצאות הרבעון הראשון של אקסלנס, על פי אותו חישוב עולה השווי שבידי השניים לסך של 865 מיליון שקל.

הפניקס צפויה לפרסם מחר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2009, ובתחילת חודש יוני צפוי המנכ"ל החדש של הפניקס, איל לפידות, להיכנס לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully