וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"לים מחרימים את צומת ספרים

מאת עדי דברת-מזריץ

5.6.2009 / 7:11

כמה מהוצאות הספרים המובילות מסרבות להשתתף במבצע הנחות של הרשת, בטענה כי הדבר יוביל אותן לכדי הפסד

חרם נגד רשת צומת ספרים: כמה מהוצאות הספרים הגדולות מסרבות להשתתף במבצע החדש ברשת חנויות הספרים.

בתחילת יוני פתחה צומת ספרים במבצע לקראת שבוע הספר, שבו זכאי הרוכש ספר במחיר מלא לרכוש עוד שני ספרים ב-10 שקלים (5 שקלים לכל ספר). המבצע נפתח לאחר שרשת סטימצקי התחילה להציע ספר שני במתנה.

בחינה של הכותרים המשתתפים במבצע הנוכחי בצומת ספרים מגלה כי רובם הם של הוצאות הבית של הרשת - הוצאות מודן וכנרת-זמורה-ביתן-דביר, שבעליהן מחזיקים גם בצומת ספרים. ל-TheMarker נודע כי הוצאות אחרות התבקשו להצטרף למבצע וסירבו.

עם ההוצאות שסירבו נמנות ידיעות ספרים, כתר, מטר ועם עובד. לדברי בכיר באחת ההוצאות שאינן משתתפות במבצע, הסירוב מהווה "חרם לא מאורגן במטרה להחזיר את צומת ספרים לפרופורציות. הם הגזימו בחודשים האחרונים עם הדרישות שלהם מהמו"לים, ועכשיו הם מתחרטים ורוצים שנשתתף במבצע".

אותו מקור סיפר כי צומת ספרים, בראשות המנכ"ל אבי שומר, ביקשה לרכוש כל ספר במחיר של 15 שקל. "מדובר בערך ב-80% הנחה", אמר. "כותר עולה לצרכן כ-90 שקל. מתוך זה הרשתות מקבלות הנחה של עד 50%, ושל 65% בזמן מבצע. הם למעשה רצו להרוויח כ-18 שקל לספר (100 שקל על שלושה ספרים פחות 15 שקל לכותר) ולקבל 80% הנחה, בזמן שאנו לא מרוויחים כלום".

ביני טריואקס, מבעלי מטר הוצאה לאור, אישר את הידיעה. "בשלב זה סירבנו להצעה שקיבלנו", אמר. "הגענו למסקנה שהתמורה שמציעים לנו אינה מקדמת אותנו לשום מקום, ולא נמשיך כך. אי אפשר להמשיך במספרים הנוכחיים שמציעים לנו, והם אפילו הפסדיים. בעבר הסכמנו לסכום שהוצע לנו, וכיום, לאור הניסיון שצברנו, הגענו למסקנה שלא נוכל להמשיך כך". בעבר הציעה צומת ספרים מבצעים כמו "ארבעה ספרים ב-100 שקל" ו"ספר שני בשקל".

מצומת ספרים נמסר בתגובה: "המבצע כולל יותר מ-5,000 כותרים של 12 הוצאות ספרים שונות. יותר מ-50% מהספרים שמככבים ברשימות רבי המכר בשבועות האחרונים משתתפים במבצע. אנחנו עדים לתהליך שחוזר על עצמו בכל מבצע: חלק מהוצאות הספרים מהססות בתחילה אם להצטרף למבצע בגלל לחץ שמופעל עליהן על ידי המתחרים. בסופו של דבר, בכל המבצעים השתתפו כל ההוצאות. לפיכך, השאלה שצריכה להישאל היא לא אם הן משתתפות במבצע, אלא מתי הן יצטרפו אליו".

ירון סדן, מנכ"ל הוצאת עם עובד, מסר בתגובה: "עם עובד אינה משתתפת במבצע". איריס מור, העורכת הראשית של כתר ספרים, מסרה: "החלטנו הפעם לא להשתתף במבצע". את תגובת ידיעות ספרים אי אפשר היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully