וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו לפשוט רגל קרייזלר לא מצליחה

סוכנויות הידיעות

9.6.2009 / 11:30

בית המשפט העליון בארה"ב פסק: עסקת קרייזלר-פיאט תידחה בשל ערעור שהגישו שלוש קרנות מנושיה של החברה

בית המשפט העליון בארה"ב החליט אתמול לדחות לפי שעה את מכירת נכסיה של יצרנית הרכב קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית, בעקבות עתירה שהגישו שלוש קרנות פנסיה.

בשבוע שעבר אישר בית המשפט לפשיטות רגל את מכירת הנכסים בשווי 2 מיליארד דולר לחברה חדשה, ש-68% ממנה יהיו בשליטת קרן ביטוח בריאות המשויכת לאיגוד עובדי תעשיית הרכב האמריקאית ו-20% נוספים יהיו בבעלות פיאט, וממשלות ארה"ב וקנדה יחזיקו ב-12% הנותרים.

בסוף השבוע האחרון ביקשו שלוש קרנות פנסיה ממדינת אינדיאנה, אשר מחזיקות ב-42.5 מיליון דולר מתוך אג"ח מבוטחות בשווי 6.9 מיליארד דולר של קרייזלר, לערער על העסקה. זאת, בטענה כי היא נותנת עדיפות לנושיה הלא מבוטחים של קרייזלר, כמו ה-uaw, על פני הנושים המבוטחים.



פסיקתה הקצרה של השופטת רות בדר גינסבורג אתמול קבעה כי החלטת בית המשפט לפשיטות רגל לאפשר את מכירת הנכסים עדיין תלויה באישור נוסף של בית המשפט העליון, מה שעורר הערכות כי מאוחר יותר השבוע תאושר העסקה באופן סופי.



קרייזלר קיוותה להשלים את העסקה כבר בסוף השבוע שעבר, מה שעשוי היה לסלול את הדרך ליציאתה המהירה מפשיטת הרגל. אם העסקה לא תושלם עד ה-15 ביוני תהיה לפיאט אפשרות לסגת ממנה, אך מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, אמר אתמול בראיון לבלומברג כי בשום פנים ואופן אינו מתכוון לבטל את העסקה.



קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925 ונמצאת בבעלות קרן סרברוס, נכנסה להליכי פשיטת רגל (צ'פטר 11) ב-30 באפריל. זאת, לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. הממשל סיפק במאי סיוע נוסף לחברה בהיקף של 8 מיליארד דולר, למימון הפעילות השוטפת של החברה וכדי להבטיח שתוכל להשלים את תהליך הארגון מחדש במסגרת הליכי פשיטת הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully