וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב ג'ובס עבר השתלת כבד

סוכנויות הידיעות

20.6.2009 / 14:43

וול סטריט ג'ורנל: מנכ"ל אפל האגדי עבר השתלת כבד לפני כחודשיים. יחזור לעבוד בעוד כחודש

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, עבר השתלת כבד לפני חודשיים בבית חולים בטנסי, כך חשף "וול סטריט ג'ורנל" ביום שבת. ג'ובס, שפרש זמנית מתפקידו כמנכ"ל בשל מחלתו, החלים מהניתוח וצפוי לחזור לאפל כמתוכנן בהמשך החודש, אם כי עשוי לעבוד במשרה חלקית בתחילה, דיווח ה"ג'ורנל" על פי מקורות יודעי דבר. ג'ובס חלה לפני כמה שנים בסרטן הלבלב ועבר טיפול חדשני שסייע לו להחלים. אולם בשנה האחרונה איבד ממשקלו ועורר שמועות כי מחלתו חזרה. בינואר יצא לחופשה מתפקיד והסביר כי מצבו הבריאותי קשה משסבר.

כמה מהדירקטורים באפל היו מודעים לניתוח ההשתלה שעבר ג'ובס, לפי הדיווח. כחלק מההסכם בין ג'ובס לאפל, הוא דיווח מדי שבוע על מצבו הבריאותי לחברי הדירקטוריון באמצעות רופאו האישי.

למרבה הפלא, למרות שגורל אפל נקשר הדוקות בגורלו של ג'ובס, אחד המנכ"לים המפורסמים והנערצים ביותר בהיסטוריה, מניית חברת הטכנולוגיה אפל עלתה ביותר מ-60% מאז יציאתו של ג'ובס לחופשה. אנליסטים מעריכים כי זהו סימן לכך שהמשקיעים מאמינים כי יצרנית מכשיר הסלולר אייפון (iPhone) יכולה להצליח גם ללא המייסד השותף בראשה.

ג'ובס העביר בחודש ינואר את הניהול השוטף של החברה לידיו של סמנכ"ל התפעול, טים קוק. "הוא צריך לוותר באופן קבוע על תפקיד המנכ"ל לאחר שישוב לעבודה בהמשך החודש", אמר מנהל ההשקעות מייקל אובוצ'ווסקי מחברת פירסט אמפייר אסט מנג'מנט. "מבחינת המשקיעים, יהיה זה עדיף אם סטיב לא ישוב לניהול היום-יומי של החברה כפי שהיה בעבר", הדגיש אובוצ'ווסקי. "הוא יצר צוות טוב, והמשקיעים חשים בנוח עם הצוות הזה בראש החברה, כאשר סטיב ימלא יותר תפקיד של מייעץ". חברת פירסט אמפייר מנהלת נכסים בהיקף של כ-40 מיליון דולר כאשר מניית אפל מהוות כ-2% מהשקעותיה.

אפל לא מפרסמת פרטים מדויקים לגבי בעיותיו הרפואיות של ג'ובס. ב-5 בינואר אמר ג'ובס כי הוא סובל מחוסר איזון הורמונלי, וכעבור תשעה ימים הודיע כי בעיותיו הבריאותיות מורכבות יותר משחשב תחילה. קוק וצוות של מנהלי מוצר ושיווק זכו לחשיפה מוגברת בתקופת היעדרו של ג'ובס, כאשר חשפו שדרוגים של מחשבי מקינטוש ונגני המדיה אייפוד (iPod). החברה משיקה היום בארה"ב את מכשיר האייפון החדש - השקה שעוררה עניין רב למרות שג'ובס בן ה-54 לא היה זה שהציג את המכשיר החדש.

אפל מסרה בחודש ינואר כי ג'ובס ימשיך להיות מעורב בהחלטות אסטרטגיות חשובות של החברה במהלך חופשת המחלה. "אנו מצפים לשובו של סטיב עד סוף חודש יוני", אמר דאולינג.

מניית אפל נפלה לא פעם מהלך השנה החולפת על רקע שמועות בדבר הרעה במצבו בריאותו של ג'ובס. מניית החברה נפלה למחיר שפל של שנתיים - 78.2 דולרים - ב-20 בינואר, שישה ימים לאחר שג'ובס הודיע על יציאתו לחופשה. מאז, זינקה המניה ביותר מ-75% הודות לראלי הכללי בשוק המניות ותוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully