וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת חצי שנה מוקדם מדי

סוכנויות הידיעות

11.7.2009 / 12:38

מס הכנסה עשוי לגבות כ-80 מיליון דולר מירושת מייקל ג'קסון. לו היה מת מלך הפופ לאחר ינואר 2010 נושיו היו נהנים מהשהיית המס

נושיו ויורשיו של מייקל ג'קסון המקווים לקבל נתח מאיפריית המוזיקה שלו יצטרכו לעמוד בתור עם מס הכנסה, שעשוי לדרוש עד 80 מיליון דולר במסי ירושה פדרליים.

כדי ליישב את חובות המס של העיזבון של ג'קסון, מלך הפופ שהלך לעולמו ב-25 ביוני, הנאמנים של העיזבון יצטרכו למכור חלק מנכסיו או ללוות כנגדם, או לבקש ממס הכנסה דחייה של כמה שנים. בכך יתאפשר לעיזבון לפרוע את החובות על פני זמן ממושך, באמצעות הכנסות מחלקו של ג'קסון בזכויות לשיריו, שירי הביטלס ונכסים אחרים.

"הממשל לא יסכים לקבל הקלטה של הביטלס בתור תשלום. הם רוצים תשלום במזומן", אמר רוי קוזופסקי, עו"ד ותיק לענייני ירושה מניו יורק.

בהתחשב במצבם הנפתל של עסקיו וענייניו הכספיים של ג'קסון, מציאת מקור לתשלום במזומן לא תהיה קלה. טכנית, חשבון המס מגיע תשעה חודשים לאחר תאריך המוות. במקרים מיוחדים, מנהלי עיזבון יכולים לפרוש את התשלומים לתקופה של עד 14 שנים. לאחר פרעון חובות המס עלולה שארית הירושה של יורשי ג'קסון – אמו בת ה-79 ושלושת ילדיו - להיות קטנה באופן דרמטי.

"מי שיסבול זה היורשים", אמר לורס הלר, שותף במשרד עו"ד לענייני מיסוי וירושה ברייאן קייב בקליפורניה.

דילמת המס מדגישה את המורכבות והעלויות הגבוהות המוטלות על ירושות של עשירים בארה"ב. האירוניה היא, שאם ג'קסון היה מת ששה חודשים מאוחר יותר, ייתכן שלא היה מוטל שום מס על עזבונו. לפי החוק הנוכחי, מס העיזבון יבוטל למשך שנה אחת, החל ב-1 בינואר 2010. אולם רוב המומחים סבורים כי הקונגרס יבטל את השעיית המס לפני 2009.

מס העיזבון, המכונה "מס המוות", נקבע בראשית המאה ה-20, והוא מטיל מס של עד 45% מעזבונות של יותר מ-3.5 מיליון דולר. הוא מוטל על פחות מ-1% מהאוכלוסייה בארה"ב, ויכניס לקופת הממשל 26 מיליארד דולר השנה – 1% בלבד מהכנסות הממשל הפדרלי ממסים.

כמו במקרה של פשיטת רגל, נושי ג'קסון יעמדו בתור ראשונים לקבל חלק מהונו. אולם המחויבות הראשונה של העיזבון היא לפרוע את חבות המס של הכוכב, אמרה בת קאופמן, עו"ד מוושינגטון המתמחה בנושאי מס עזבון. "אין ספק שממשלת ארה"ב היא בעלת העדיפות הראשונה", היא אמרה.

שווי העיזבון של ג'קסון אינו ידוע, כך שחבות המס שלו אינה ידועה. לפי מסמכים שהשיגה אי-פי, היו לג'קסון נכסים בשווי 567 מיליון דולר ב-31 במרץ 2007, כולל אחוזת נוורלנד וחלקו בקטלוג המוזיקה של סוני/ATV, שכולל זכויות לשירים של הביטלס, בוב דילן ואמנים אחרים. המסמכים הראו גם שהיו לו חובות של 331 מיליון דולר. עם שווי נקי של 236 מיליון דולר, חשבון המס שלו עשוי לעלות על 83 מיליון דולר. מס הכנסה עשוי לערוך אומדן משלו לנכסי ג'קסון.

ג'קסון מת ב-25 ביוני מדום לב. צוואתו מורה שנכסיו יוחזקו בנאמנות. 20% מהונו יוקדש לצדקה. 80% מהיתר יהיו כפופים למסים. במקרה אחר, יוכלו לטעון נאמני העיזבון כי חובותיו של הזמר עולים על נכסים, ואז לא יוטל מס על העיזבון כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully