וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בביקוש לעובדי היי טק ביוני

חיים ביאור

14.7.2009 / 16:07

סקר: הביקוש לעובדי היי טק חדשים עלה ב-0.8%. מנכ"ל יעל תוכנה: אם לא יקרה אירוע גיאופוליטי חמור, הענף יתאושש עוד ב-2009

הביקוש לעובדי היי-טק חדשים ביוני 2009 עלה ב-0.8%, לאחר עלייה של 1% במאי וירידה מצומצמת של 1.3% באפריל. כך עולה מסקירה של MIT, חברה בת של מנפאואר ישראל, המתמחה בהשמת עובדים לענף ההיי-טק.

לדברי מנכ"ל MIT, ארז בנוביץ', ברבעון השני של 2009 הביקוש לעובדי היי-טק חדשים עדיין היה נמוך ב-35.6% לעומת הביקוש לעובדים אלה ברבעון השני של 2008. "המגמה החיובית שהסתמנה בחודשיים האחרונים, עדיין אינה מבשרת שינוי מהותי", אמר.

בנוביץ' ציין עוד שהביקוש לעובדים חדשים בענף ההיי-טק הגיע לרמתו הנמוכה ביותר בסוף 2008 עד תחילת 2009, ומאז השוק התייצב סביב רמת ביקושים נמוכה. "הביקוש לעובדי היי-טק ימשיך לדשדש ברמתו הנוכחית הנמוכה לפחות עד סוף 2009 ואף לתוך 2010", הוסיף.

לדבריו, גם כיום לא מעט חברות היי-טק מגייסות עובדים חדשים, גם אם הן ביצעו צמצומים עם פרוץ המשבר, ועובדים מוכשרים ובעלי ניסיון ממשיכים להיקלט בחברות. "מנגד, חלק מהמפוטרים, עם התכווצותו של שוק העבודה בהיי-טק, מתקשים למצוא עבודה חדשה וחלקם אף מנסים למצוא נתיבי קריירה חלופיים, אף מחוץ לענף ההיי-טק". עוד אמר בנוביץ' שגם סטודנטים רבים המסיימים את לימודיהם מתקשים למצוא מקום עבודה בענף, אם כי גם כיום יש ביקוש לבוגרים מצטיינים של הפקולטות למחשבים.

מתוך שבע קבוצות מקצועיות שנסקרו על ידי MIT, בארבע ירד הביקוש לעובדים חדשים ביוני 2009 לעומת מאי 2009: מהנדסי תוכנה (5.4%-), מנהלי רשתות ואנשי תמיכת מחשבים (3.4%-), תוכניתנים (2.9%-) ומהנדסי חומרה (1.2%-). לעומת זאת, הביקוש למנהלים עלה ב-22%, הביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים עלה ב-3.5%, והביקוש לעובדים המופנים לעבודה באמצעות חברות השמה עלה ב-10.3%.

נתי אברהמי, מנכ"ל חברת יעל תוכנה, המעסיקה 920 עובדים, אומר שהעליות בבורסה נוטעות תחושה חיובית לפיה "כבר נגענו בתחתית". לדבריו, יעל תוכנה מחפשת כעת עשרות עובדים במקצועות היי-טק שונים, אף כי מחציתם אמורים להיות עובדי אאוטסורסינג למשרות זמניות. "אם לא יקרה אירוע גיאופוליטי חמור, נראה שינוי לטובה בענף ההיי-טק עוד ב-2009", אמר אברהמי. הוא הוסיף שהשכר בענף נותר ברמתו מלפני שנה, עם נטייה לירידה קלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully