וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים בת"א: הבורסה המריאה ב-3.3%

עומר רבין

26.7.2009 / 16:40

המשבר מאחורינו? מדד ת"א 100 השלים עליה של 55% מתחילת השנה ושב לרמות שאפיינו אותו בטרם המשבר. כי"ל החברה לישראל ופועלים רשמו זינוקים מרשימים

שוק ההון מסרב לעצור וממשיך לדהור קדימה: אחרי שבועות ארוכים של מסכים ירוקים בבורסה לניירות ערך בת"א, נפתח גם שבוע המסחר החדש באווירה אופטימית מאוד: מדד ת"א 25 עלה בשיעור מרשים של 3.29% לרמה של 945 נקודות. מדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה של 3.2% ונקבע על רמה של 878 נקודות.

בכך השלים מדד ת"א 25 עליה מטאורית חדה של יותר מ-44% מתחילת השנה - ת"א 100 רשם עליה מטאורית אף יותר של 55% מאז תחילת שנת 2009. גם מדד תל טק רשם עליה של כ-3%. בכך שבים המדדים המובילים להיסחר ברמות שאפיינו אותם בטרם קריסת הבנקים המרכזיים בארה"ב שסימנו את שיא המשבר בכלכלה העולמית.

מי שיכולים בהחלט להיות מסופקים מיום המסחר הזה הם האחים עופר: בין המניות המובילות ניתן היה למצוא את כי"ל שעלתה בשיעור מדהים של 8.29% ואת החברה לישראל שהוסיפה 9.22%. גם בבנק לאומי נהנו היום מהמסכים הירוקים ובעלי המניות נהנו מעליה של יותר מ-5% מערך המניה.

קבוצת דלק בבעלותו של איש העסקים יצחק תשובה ממשיכה לשאוב אמון מהמשקיעים ולא רק גז מחופי חיפה ועולה בשיעור של 9%. סלקום גם היא ראתה ירוק ועלתה 9.56%.

גורמים מרכזיים בשוק ההון אמרו הבוקר לוואלה! עסקים בהתייחס לגל העליות: "אין ספק שיש אופטימיות רבה בשווקים לאור נתוני המאקרו החיוביים בארה"ב והעליות שחובקות את כל השווקים בעולם - ועדיין, אי אפשר לומר שהעליות האלה הן מבוססות או מציבעות על יציאה אמיתית מהמשבר. רק ימים יגידו אם יש כאן באמת מגמה יציבה של חזרה לצמיחה או אופטימיות יתר שמונעת מתקוות שווא אימפולסיביות של המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully