וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי החופשות ירדו ב-30% בסוף אוגוסט"

עירית רוזנבלום

3.8.2009 / 13:51

בסוכנויות הנסיעות מעריכים כי אחרי שיא התיירות בקיץ תירשם הוזלה משמעותית במחירים בגלל ביקוש נמוך במיוחד השנה לאור המשבר הכלכלי

כמדי שנה, אחרי שיא התיירות בקיץ מגיע השפל והוא מתחיל כבר בסוף אוגוסט, כשמרבית ההורים עסוקים בהכנות לתחילת שנת הלימודים ולפני ההמולה של החגים. "התקופה הזו מסוף אוגוסט ועד החגים היא אחת התקופות המשתלמות ביותר לצאת בהן לחופש", אומרת גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, "ניתן למצוא מבצעים ומחירים מוזלים משמעותית, שיגיעו עד כדי ירידה של 30% ממחירי הקיץ, שהשנה היו גם כך נמוכים באופן משמעותי יחסית לשנים האחרונות. בנוסף, מזג האוויר נעשה קצת יותר נוח, בתי המלון ריקים כמעט והחופשה הרבה יותר שקטה".

גם לדברי סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, הירידה של כ-30% במחיר מאפשרת חלון הזדמנויות למחירים מוזלים, עומס מופחת בשדות התעופה ובאתרי התיירות וגם מחירי בתי מלון זולים ביעדים השונים.

לדברי זכאי, המחירים צונחים באחוזים רבים כבר בסוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט - החל מה-27 בו, ויישארו נמוכים עד לראש השנה. זאת לצד היתרון שבדולר הנמוך.

עיקר הביקושים בתקופה זו הם ליוון, קרואטיה, מקדוניה, אירופה המערבית וכן טורקיה, כלומר ליעדים קרובים, במרחק 2-4 שעות טיסה, המאפשרים נופשונים קצרים של סופ"ש עד שבוע.

לדוגמה, מחיר אדם בחדר זוגי בבורגס בולגריה, 3 לילות בסוף שבוע במלון 4 כוכבים מחירו באמצע אוגוסט 488 דולר על בסיס לינה וארוחת בוקר ואילו בשבוע הראשון של ספטמבר מחירו 419 דולר על בסיס חצי פנסיון. ברודוס, יוון, 3 לילות על במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון 513 דולר באמצע אוגוסט ו-489 דולר בשבוע הראשון של ספטמבר.מחיר טיסות לפריס וללונדון באוגוסט כ-650 דולר ובספטמבר כ-500-450 דולר.

לעומתם אומרת עידית פדן, מנכ"לית אופקים נסיעות ותיירות, שהיא רשת קמעונאית, כי "ככל שאנו מתבוננים במחירי ספטמבר, איננו רואים כרגע מגמה רחבה של הורדת מחירים משמעותית לקראת התקופה שלפני החגים. חשוב לזכור, שמה שאפיין את קיץ 2009 הוא הזמנות של הרגע האחרון ועל כן כל רשת תיירות סיטונאית המקדימה ומודיעה על הורדה משמעותית של מחירים ארבעה - שישה שבועות מראש, מנסה בעצם לגרום לציבור להקדים ולהזמין את החופשות. אנו, בחברת אופקים נשמח, כמובן, אם צעד כזה יגדיל באופן משמעותי את המכירות. אולם, לצערנו, תהליך דומה שחברות סיטונאיות הובילו בתחילת קיץ זה, לא שינה את העובדה שהציבור בכל זאת ביצע את ההזמנות ברגע האחרון. כפי שכבר ידוע, סך המכירות בקיץ 2009 היה נמוך מזה של הקיץ שעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully