וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס מצטמצמת: תפטר עד 10% מעובדיה

ניר צליק

13.8.2009 / 23:02

המשבר בהיי טק נמשך: בסך הכול תפטר החברה כ-500 עובדים ברחבי העולם בתחילת ספטמבר המהווים 5%-10% מעובדיה, עשרות מהם בישראל

ההאטה הכלכלית ממשיכה להכות בחברות מענף הטלקום. קומברס טכנולוגיות צפויה לפטר כ-5%-10% מעובדי החברה בעולם בתחילת ספטמבר, כשחלקם יפוטרו בישראל. ככל הנראה, יפוטרו בישראל עשרות עד מאות בודדות של עובדים, מאחר שבסך הכל תפטר החברה עד 500 איש.

מאז תחילת השנה פיטרה החברה מאות עובדים, כשבתחילת השנה פיטרה החברה כ-150 עובדים בעולם, כשמחציתם היו בישראל. במארס, פיטרה החברה עשרות עובדים נוספים בישראל ובעולם.

השנה האחרונה היתה סוערת בתעשיית ההיי-טק הישראלית, כשעל רקע ההאטה הכלכלית העולמית והנפילה בהכנסותיהן של מרבית החברות הנסחרות בנאסד"ק פוטרו מאות עובדים. במאי האחרון פיטרה מתחרתה של קומברס, אמדוקס, עשרות עובדים בישראל, בעקבות סגירת הסניף הירושלמי של החברה.

גם צורן, חברת תכנון השבבים, הודיעה השבוע על פיטורים של 8% מכוח העבודה של החברה בישראל, המונה 450 איש. החברה פיטרה כ-40 עובדים על רקע החלטתה להסיט משאבים מפיתוח שבבים למכשירי טלפון סלולריים לתחומים הקרובים יותר לליבת העסקים של החברה. לפני כחצי שנה פיטרה צורן כ-40 עובדים ממשרדי הפיתוח בנתניה, ואת העובדים הנותרים, כ-50 במספר, העבירה לחיפה. העובדים שפוטרו בסבב הנוכחי הגיעו מאותה חטיבה שהועתקה לחיפה.

קומברס אינה מפרסמת דו"חות כספיים מבוקרים מאז מארס 2006 כתוצאה מפרשת הבקדייטינג, שבגינה נמלט קובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל החברה, לנמיביה. בספטמבר 2007 העריכה החברה כי תסיים לערוך מחדש את הדו"חות הכספיים הישנים שלה עד סוף ינואר 2008, אך בסוף 2007 הודיעה כי היא דוחה את פרסום הדו"חות הכספיים ההיסטוריים שלה, שנבדקים מחדש, למועד לא ידוע. באחרונה עלה מהדיווחים שמסרה החברה כי היא צפויה לסיים בקרוב את בדיקת הדו"חות הכספיים ולשוב לפרסם דו"חות רבעוניים בתחילת 2010.

מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-25% והיא נסחרת במחיר של 8.3 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-1.7 מיליארד דולר.

תגובת החברה: "כמדיניות קומברס אינה מגיבה לספקולציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully