וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ברווחי יצרנית המזון "שטראוס"

טל לוי

25.8.2009 / 12:09

הרווח הנקי ירד ב-34% ל-37 מיליון שקל, בעקבות פגיעה משמעותית במכירות החברה. עופרה שטראוס, יו"ר הקבוצה: "נמשיך בהתרחבות"

יצרנית המזון דחווחה הבוקר כי הכנסותיה ירדו ברבעון השני של 2009 ב-1% ל-1.514 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של שטראוס עלה בכ-0.5% ל-131 מיליון שקל ואילו הרווח התפעולי לאחר הכנסות והוצאות מיוחדות ירד ב-11% ל-109 מיליון שקל. מדובר בהוצאות חשבונאיות המיוחדות לירידת ערך מוניטין בחברה הבת של שטראוס קפה בסרביה בסך של 22 מיליון שקל ברבעון השני. ההכנסות האחרות בכל המחצית המקבילה הם רווח הון ממכירת חלק מחברת הסלטים סברה. בשורה התחתונה, דיווחה שטראוס על ירידה של 34% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השני של 2009 ב-37 מיליון שקל.

בשטראוס מדווחים שהמכירות דווקא גדלו ברבעון השני של 2009 ב-1.5% אולם במונחים שקליים הם ירדו במעט בשל השפעת השינויים בשערי החליפין. הסיבה לקיפאון היחסי במכירות היא שחג הפסח חל השנה ברבעון הראשון של 2009 ואילו בשנה שעברה חל חג הפסח דווקא ברבעון השני. לחג הפסח, המאופיין בקניות רבות, במיוחד בתחום המזון, יש השפעה על דו"חות החברה. ברבעון השני של 2009 ירדו מכירות שטראוס ישראל בלבד (כולל פעילות הקפה) ב-2.9% ל-764 מיליון שקל והמכירות ללא תחום הקפה ירדו ב-2.1% ל-627 מיליון שקל.

לעומת זאת, תזרים המזומנים השוטף של שטראוס (כסף מזומן הנכנס לקופת החברה) השתפר ברבעון השני והסתכם ב-243.8 מיליון שקל לעומת 47.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור בתזרים מגיע בשל ירידה במלאים ושיפור בהון החוזר. הון חוזר הוא ההפרש בין הנכסים השוטפים לבין ההתחייבויות השוטפות. עודף בהון החוזר מלמד כי החברה מקבלת כסף מלקוחותיה ורק לאחר מכן משלמת לספקים ועל כן אינה זקוקה להלוואות גישור.

"שטראוס מצליחה לעמוד ביעדים שהציבה בתחילת השנה"

בשטראוס מציינים כי במחצית הראשונה של השנה מורגשת השפעת המיתון בישראל על שיעור הצמיחה של ענף המזון והמשקאות בישראל. על פי נתוני סטורנקסט, ירד שוק המזון בישראל בממוצע במחצית הראשונה של השנה בכ-1.2% במונחים כספיים. החברה בישראל משקיעה משאבים רבים יותר בהבנת התנהגות הצרכנים בתקופה של מיתון, לאור השינוי בכוח הקניה שלהם, וממשיכה להתמקד במרכיבי הבסיס: איכות המוצר, רמת השירות וניהול התמחור.

שטראוס היא שחקן חזק בתחום הקפה העולמי: מכירות תחום הקפה של שטראוס הסתכמו ברבעון השני בכ-811 מיליון שקל, ירידה של כ-0.8%. הצמיחה בנטרול השפעת שערי המטבע הסתכמה בכ-5.8%. הצמיחה האורגנית (בנטרול רכישת עסקים והשפעת הפרשי שער) הסתכמה בכ-2.9%. הצמיחה במטבע מקומי ברבעון השני ניכרת בעיקר בפעילות החברה בברזיל ובמדינות ברית המועצות לשעבר. מכירות הקפה ברבעון הושפעו לטובה מהגידול הכמותי בחלק מהאזורים והושפעה לרעה מהשינויים בשערי החליפין של מטבעות שונים.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, אמרה היום: "קבוצת שטראוס ממשיכה בהתרחבות הבינלאומית תוך התמודדות טובה עם תנאי הסביבה המאתגרים. אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח תחומים חדשים שיהיו חלק ממנועי הצמיחה העתידים של החברה".

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס: "תוצאות המחצית הראשונה הן ביטוי להתמודדות טובה של שטראוס עם האתגרים של שנת 2009, שטראוס מצליחה לעמוד ביעדים שהציבה בתחילת השנה, שמירה על רמת המכירות תוך שיפור ברווח התפעולי ותזרים המזומנים. ניהול קפדני של ההוצאות ופעילות מתמשכת להורדת רמות המלאי והון החוזר, הביאו לשיפור דרמטי בתזרים המזומנים של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully