וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפיון בשקל, שלל מוצרים בעשרה שקלים

מאת עדי דברת מזריץ

8.9.2009 / 22:52

לקראת ראש השנה שוב מנסות רשתות השיווק למצוא את נוסחת הפלא שתמשוך את הקונים אליהן ותגבר על כל המתחרים. אז איפה תעשו את הקניות החג?

לקראת ראש השנה שוב מנסות רשתות השיווק למצוא את נוסחת הפלא שתמשוך את הקונים אליהן ותגבר על כל המתחרים. שתי רשתות השיווק הגדולות, שופרסל ורבוע כחול, מציעות מבצע בקונצפט דומה של מוצרים ב-10 שקלים.

ההבדל בין המבצעים הרשתות הוא שבשופרסל ביג ובשופרסל שלי אפשר לבחור בין 25 מוצרים ב-10 שקלים בקנייה ביותר מ-100 שקל, ובעשרה פריטים ב-10 שקלים בקנייה ביותר מ-400 שקל. לעומת זאת, במגה ומגה בעיר של רבוע כחול אפשר לבחור 32 מוצרים ב-10 שקלים ללא התניות. בין המוצרים ב-10 שקלים שמציעות שתי הרשתות אפשר למצוא את אותם מוצרים.

סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אלי גידור, אמר כי ארוחת החג זולה ב-3%-5% מבשנה שעברה: "בסוף 2008 עלו המחירים של מרבית המוצרים. כשהתחילה ההאטה הכלכלית השוק נתפש עם רמות מחירים גבוהות יחסית. כדי למתן את זה, כמות המבצעים גדלה".

רשתות השיווק הגדולות יוצאות מנקודת פתיחה טובה יותר מהרשתות הפרטיות משום שהן מכבדות תווי קנייה בשווי של מאות מיליוני שקלים. רמי לוי מנסה למשוך את הצרכנים במבצע "פריט בשקל" נוסף, ומציע קרפיון בשקל (עד 2 ק"ג, ללא התניית קנייה). לוי אמר ל-TheMarker כי בנוסף, הסל הממוצע בסניפי שיווק השקמה זול השנה בכ-6% מאשתקד.

בתשובה לשאלה אם מבצעי הפריט בשקל עדיין מצליחים להביא את הלקוחות, ענה לוי: "לא באים אלי בשביל המוצר בשקל, אלא בשביל הסל הכללי הזול יותר. החלטנו לתת קרפיון בשקל מכיוון שיש הרבה אנשים שקשה להם לשים דגים על השולחן. אנשים כיום לא מתרגשים מהמבצעים והולכים לאיפה שהסל זול". לדבריו, אם בשבוע ממוצע פדיון הרשת הוא כ-39 מיליון שקל, בשבוע החג הוא יסתכם ב-60 מיליון שקל.

הרשתות הפרטיות האחרות לא מתכוונות להישאר מאחור. רני צים, מבעלי רשת כמעט חינם, שיצאה במבצע לחמישה מוצרי ארוחת חג בפחות מ-20 שקל, אמר: "החלטנו לא להיגרר למבצעי הגימיק בשקל, המציעים במחיר אבסורדי מוצר אחד בלבד שאפשר להשיג במספר מקומות מוגבל ולרוב אוזל מהמדפים, או מבצעי אחד ועוד אחד למיניהם, שלא בהכרח נותנים את הסל הטוב והזול ביותר". לדבריו, בשבוע וחצי הקרובים יסתכם פדיון הרשת בכ-60 מיליון שקל - 35% יותר מבימים רגילים.

לדברי רמי מנדל, מנכ"ל קו אופ ישראל, המפעילה את מיסטר זול וממן מחסני מזון, הרשת צופה לסיים את החג עם גידול של 5% במכירות. הרשת מציעה חוברת קופונים של הנחות על 130 מוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully