וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השי הממוצע לחג במשק - 400 ש"ח

עומר רבין

16.9.2009 / 8:44

מסקר צרכנות שנערך במשרד התמ"ת עולה עוד כי כשליש מהעובדים לא יקבלו כלל שי, בשל המצב הקשה של העסקים. כ-60% יקבלו את השי מהמעסיק בצורת תווי קניה

המצב הכלכלי משפיע גם על השי לחג שמקבלים העובדים בבתי העסק בישראל: על פי סקר צרכנות שערך מינהל המחקר והכלכלה במשרד התמ"ת כ-800 אלף עובדים המהווים 34% מציבור העובדים בישראל לא יקבלו השבוע שי לחג מהמעסיק שלהם - וזאת בעיקר בשל המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו בתי העסק לאור נזקי המשבר. חלק אחר מציבור העובדים שלא יזכה לשי לקראת החגים, הוא ציבור העובדים הזמניים.

מבין אלה שכן יקבלו, קובע הסקר, 59.6% יקבלו את המתנה לראש השנה בצורת תווי קניה למימוש ברשתות השיווק השונות. השי הממוצע לחג לשכיר עומד השנה על 400 ש"ח - כאשר בסך הכל יוענקו השבוע תלושים ומתנות לעובדים במשק בסך של 640 מיליון שקלים (מתוכם 390 מיליון ש"ח בתווי קניה).

על אף האוכלוסייה הגדולה שלא זוכה למענק מצד המעסיק לקראת החגים, אלה שכן זכו לתלושים המדוברים לא מרגישים פגיעה משמעותית בסכום אותו קיבלו: 69% מהשכירים שנשאלו העריכו כי לא חל שינוי בגובה השי שקיבלו מהמעסיק ביחס לשנה שעברה, כ-11% לעומתם העריכו כי סכום השי כן נפגע ורק 5% טענו כי סכום השי שהוענק להם גדל. יתר הנשאלים לא ידעו להעריך היכן עומד הסכום אותו קיבלו ביחס לשנים קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully