וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק עוברת לסטטוס של רווחיות

עומר רבין

16.9.2009 / 11:21

הרשת החברתית בבעלותו של מרק צוקרברג הגיעה ל-300 מיליון משתמשים והשיגה ברבעון האחרון את היעד של כיסוי עלויות התפעול ויצירת רווחיות. מספר המשתמשים גדל פי 3 בתוך שנה

5 שנים עברו מאז הגה מארק צוקרברג, סטודנט יהודי בהארוורד, את רעיון הרשת החברתית "פייסבוק" והיום הוא בהחלט יכול בפעם הראשונה לחייך עד הסוף: בבלוג שפירסם באתר החברה מבשר הלילה צוקרברג כי הרשת החברתית הפופולרית בעולם חוגגת לא פחות מ-300 מיליון משתמשים ובכך משלימה זינוק מרשים בכמות הגולשים בה ששילשה עצמה בתוך שנה.

לצד הרייטינג המרשים, מצליחה כעת לראשונה פייסבוק לרשום לזכותה גם הישג עסקי: האתר שסבל משך תקופה ארוכה מהפסדים עובר לראשונה למצב בו כל עלויות התפעול מכוסות על ידי ההכנסות ואף ניכרים ניצנים של רווחיות בחברה.

פייסבוק זכתה בשנה האחרונה לביקורת רבה מצד כלכלנים ואנליסטים על כך שמנהליה לא משכילים לנצל את הפופולריות הרבה של האתר לטובת ייצור הכנסות ומסתמכים על מודל עסקי חסר מעוף ושגוי. כעת, לאור פרסום הנתונים, שינוי כמה מהאנליסטים הבכירים בארה"ב את עמדתם. "התוצאות מדברות בעד עצמן - אנשים מוציאים כסף באתר", אמר האנליסט בן שכטר מבית ההשקעות "ברודפוינט".

התוצאות העסקיות של פייסבוק הפתיעו גם את צוקרברג עצמו ואת יתר מנהלי הרשת אשר ציפו להשיג את יעד הרווחיות רק במהלך שנת 2010. "זהו צעד חשוב בעבורנו, מאחר והוא מבסס את היכולת של פייסבוק לצעוד קדימה כגוף חזק ועצמאי לטווח ארוך", כתב צוקרברג בבלוג שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully