וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאיים: "נשלול את רשיון הלוטו"

מנכ"ל המשרד שלח מכתב חריף להנהלת מפעל הפיס והורה להם לשוב תוך חודש למתכונת הרגילה של ההגרלה. "הקטנת סיכויי הזכייה נעשתה שלא כחוק". מפעל הפיס: "האשמות מופרכות"

בישראל נולד השבוע אחרי חודשיים של הגרלות מתוקשרות מיליונר חדש שגרף לכיסו 40 מיליון שקלים, אבל יחד איתו נולדה גם צרה גדולה לאנשי מפעל הפיס: מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב שלח בימים האחרונים מכתב חריף להנהלת מפעל הפיס בו הוא מאיים לשלול כבר החל מה-15 באוקטובר, עוד פחות מחודש, את הרישיון לשווק את ההגרלה הדו שבועית של משחקי הלוטו והדאבל-לוטו.

עיקר זעמו של האוצר יצא על הקשחת כללי המשחק והקטנת הסיכויים לזכות בפרס הראשון בלוטו. סיכויי הזכייה במשחק ירדו פלאים - כאשר כעת מחויבים המשתתפים לנחש במדויק 6 מספרים מתוך 37 שעולים בגורל, אך גם "מספר חזק" תואם עבור כל טור. מחישובים סטטיסטיים שנערכו בשבועות האחרונים במשרד האוצר, עולה כי סיכויי הזכייה בפרס הראשון בהגרלה ירדו בלמעלה מ-30% וזאת ללא קבלת היתר לשינוי כה משמעותי במשחק, כמתחייב בחוק. להערכת סטטיסטיקאים באוצר עומד כיום סיכוי הזכייה בפרס הראשון במשחק על 1 ל-18 מיליון בלבד.

בגלי צה"ל דווח כי, אריאב דרש מהפיס לחזור בתוך חודש ימים למתכונת המשחק המקורית. על פי נתוני משרד האוצר, רוב ממלאי הטפסים מגיעים מהשכבות החלשות ונאחזים בסיכויים הקלושים לזכות במיליונים ולשנות את חייהם וזאת ללא כל מודעות לסיכוי לזכייה בפועל.

במפעל הפיס דחו הבוקר את טענות האוצר: "ההאשמות לא ברורות לי - אחוז החזר הפרסים שלנו עומד על 60% מההכנסות, מהגבוהים ביחס לאירופה וארצות הברית. סיכויי הזכייה הם מקובלים מאוד, ומטבעם של מוצרי צריכה שאנחנו עושים בהם שינויים תדירים", אמר סמנכ"ל מכירות במפעל הפיס דורון אנגל.

לדבריו, בפרס הראשון ב"דאבל לוטו" זכו אמנם רק פעם אחת בחצי השנה האחרונה, אך רק 17% מהטפסים הנשלחים משתתפים בהגרלה זו. "בפרס השני זכו כמה וכמה - ואנחנו מהמקומות היחידים בעולם שאפשר להפוך בהם למיליונר גם מהפרס השני".

הכנסות של 354 מיליון שקלים

העלייה המשמעותית בגובה הפרס הראשון שירתה היטב את מפעל הפיס: על פי גורמים בכירים שם, רשמו בפיס רווח נקי של לא פחות מ-150 מיליון שקלים ב-18 ההגרלות האחרונות של הלוטו (החל מאמצע חודש יולי) שבהן לא נמצא זוכה בפרסם הראשון. השבוע זכה, כזכור, זוכה יחיד ב-40 מיליון בלוטו. עם זאת, איש לא זכה בפרס הראשון שעמד על סך 80 מיליון שקלים בהגרלת ה"דאבל לוטו". סך ההכנסות של הפיס מ-19 ההגרלות האחרונות הסתכם ב-354 מיליון שקלים, כאשר עבור כל הגרלה נשלחו בין 6 ל-8 מיליון טופסי לוטו למחשבי המפעל. מרבית המנחשים הסתפקו בטופס "קלאסי" בעלות שבין 30 ל-45 שקלים.

העובדה כי במשך חודשיים לא נמצא זוכה בפרס הראשון למרות שיאים חסרי תקדים בכמות הטורים והטפסים שמולאו ונשלחו למפעל הפיס עוררה בשבועות האחרונים הדים רבים ופניות תכופות מצד חברי כנסת, בראשם אופיר פינס-פז ממפלגת העבודה וכרמל שאמה מהליכוד, אשר דרשו לקיים דיון דחוף בעניין בכנסת על מנת לחייב את מפעל הפיס לחשוף את השינויים שנעשו במודל הסטטיסטי במשחק ולדון בחוקיותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully