וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "הלוטו - מעשה תרמית מתוחכם"

עומר רבין וגלעד גרוסמן

21.9.2009 / 10:33

בקשה לתביעה ייצוגית ע"ס 4 מיליארד שקלים הוגשה היום לביהמ"ש המחוזי בפתח תקווה. "הפיס מטעה את הציבור באמצעות פרסום כוזב"

הביקורת כנגד הגרלת הלוטו וסיכויי הזכייה מתגלגלת למערכת המשפטית. אחרי הביקורת שהוטחה במפעל הפיס מקרב חברי כנסת ומנכ"ל משרד האוצר - הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד הפיס על סך לא פחות מ-4 מיליארד שקלים.

"מדובר במעשה תרמית מתוחכם אשר ננקט על ידי הנתבעת (מפעל הפיס) שהינה בעלת היתר לעריכת הגרלות/הימורים ואשר הסתירה והעלימה מציבור הצרכנים עובדות מהותיות", נכתב בתובענה הייצוגית. התובע חנוך רדליך מרמת השרון, טוען באצמעות עורך דינו דוד קירשנבוים כי בפיס פעלו בניגוד לרישיון שניתן להם ושינו את סיכויי הזכיה במשחק: בעוד ההיתר שניתן קובע כי בהגרלת הפיס יעלו בגורל 6 מתוך 34 מספרים (ומספר נוסף בין 1 ל-10), בפועל מתבקש הצרכן לסמן 6 מתוך 37 מספרים המשתתפים בהגרלה וכן מספר נוסף בין 1 ל-8.

לטענת התובע, הדבר עומד בניגוד גמור לתקנה לפיה "כל שינוי בתנאי ההגרלות טעונים אישור מראש ובכתב של שר האוצר או של מי שהשר הסמיכו לכך".

בכתב התביעה נטען עוד כי הגרלת הלוטו במתכונתה הנוכחית, החל מחודש פברואר 2009, גרמה לירידה של 35% בסיכויי הזכייה של הציבור שעמדו קודם לכן על 1 ל-13 מיליון ונאמדים כעת על 1 ל-18 מיליון בלבד. "בכך מעשירה ההגרלה במתכונתה החדשה את קופת הנתבעת, על גבו של ציבור הצרכנים ותוך הטעייה שלהם", נכתב.

התובע מרחיק וטוען עוד כי למעשה שיווק ההגרלה במתכונתה הנוכחית, ללא קבלת היתר מפורש משר האוצר לשינויים, מהווה שיווק של הגרלה אסורה ובכך בעצם מבצע הפיס עבירה פלילית שהעונש בגינה הוא מאסר של שלוש שנים.

מפעל הפיס: "נגיב בבית המשפט"

בפיס עשויים בהחלט להיות מודאגים מסכום התביעה העצום: 4 מיליארד ו-7.5 מיליון שקלים. על פי התובע, הכנסות הפיס מהגרלת הלוטו מסתכמים ב-98 מיליון שקלים בחודש כך שבסך הכל שולם ע"י הציבור מאז נחנכה הגרלת הלוטו החדשה לפני 8 חודשים סכום של 784 מיליון שקלים. נוסף על סכום זה דורש התובע פיצוי אחיד לכל אחד מלקוחות הלוטו בסך 1,000 שקלים על מה שהוא מכנה "נזק לא ממוני" הנובע מנזקי ההטעייה ועוגמת הנפש של אי-הזכייה במשחק - מאחר ולהערכת התובע כ-30% מאזרחי ישראל רכשו טפסי לוטו בתקופה המדוברת, נאמד הנזק הלא ממוני בסכום אדיר של 2,223,450,000 שקלים.

באם יאשר בית המשפט את בקשתו של רדליך, כצרכן הפיס, להגיש את התביעה הייצוגית כנגד המפעל בעניין זה - יוכלו אזרחים להצטרף אליו ולתבוע השבה של כספם וכן פיצויים ממפעל הפיס במסגרת ההליך המשפטי. בנוסף, דורש רדליך להפסיק באופן מיידי את שיווק ההגרלה.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה לוואלה! עסקים: "התביעה המדוברת התקבלה במשרדינו רק הבוקר ונבדקת כעת לעומק. נגיב לדברים בדרך הראויה - בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully