וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב ייאלץ למכור את רשת דינמיקה

אמיתי זיו

21.9.2009 / 17:30

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה לאיש העסקים כי אם לא ימכור את רשת חנויות הסלולר שברשותו או יפסיק לשווק את סלקום באמצעותה, לא יוכל לרכוש את חברת פרטנר

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה לאיש העסקים אילן בן דב כי באם לא ימכור את רשת חנויות הסלולר דינמיקה שברשותו או יפסיק לשווק את סלקום מטעמה, לא יוכל לרכוש את חברת פרטנר.

בשבועות האחרונים בחנה הרשות להגבלים עסקיים את עסקת הרכישה של פרטנר על ידי אילן בן דב מידי תאגיד האצ'יסון. נציגי הרשות הגיעו למסקנה כי אין בעיה כללית בהיבט התחרותי בכך שבן דב מחזיק בזיכיון לשווק את מכשירי סמסונג בישראל וכעת ייהפך לבעלים של חברת פרטנר.

מנגד, נציגי הרשות קבעו כי ישנה בעיה בכך שרשת דינמיקה נמצאת בבעלותו של בן דב כיוון שרשת דינמיקה משווקת חוזים של חברת סלקום המתחרה וישנו חשש לניגוד אינטרסים ולחשיפת מידע תחרותי. לכן, בן דב יצטרך למכור את רשת חנויות דינימיקה או להפסיק לשווק של סלקום ברשת החנויות, עוד לפני סגירת העסקה.

נציגי הרשות ציינו כי "ההיבט האופקי במיזוג נובע מהעובדה שדינמיקה היא רשת קמעונאית בה נמכרים מכשירים סלולריים ממגוון מותגים, בעיקר ללקוחות סלקום. דינמיקה מוכרת יחד עם המכשיר עצמו, חוזה התקשרות בין הלקוח לבין חברת סלקום, ומשווקת את מגוון המסלולים והמבצעים המוצעים על ידי סלקום. דינמיקה אף ממותגת בסמל ובצבע המותג של סלקום, ופועלת למעשה כזרוע שיווקית של סלקום. לאור מיעוט המתחרים בשוק הסלולר וחסמי הכניסה הגבוהים בו, הוחלט להתנות את המיזוג בכך שסקיילקס תפסיק לפעול בתחום מכירת ציוד קצה, ובמכירת שירותים כלשהם לסלקום, למעט מכירה סיטונאית של מכשירים מתוצרת סמסונג".

ההודעה של הרשות להגבלים עסקיים אינה בגדר צעד בלתי צפוי - על פי החוזה של בן דב מול האצ'יסון הוא כבר התחייב למכור את הרשת. יהל שחר, מנכ"ל סקיילקס העריך בעבר שהרוכשת תהיה חברת סלקום, שדינמיקה היא זרוע הפצה חשובה שלה.

רשת דינמיקה סלולר היא רשת חנויות הסלולר הפרטית הגדולה במדינה. לרשת 41 סניפים ברחבי הארץ ומחזור המכירות שלה ברבעון השני של 2009 עמד על 33 מיליון שקל.

מסלקום נמסר בתגובה: "איננו מגיבים בשום צורה על עניינו המסחריים".

מסקיילקס טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully