וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדר במשא ומתן לבניית 16 דירות ברמת אביב

מאת גיא ליברמן

7.10.2009 / 11:08

מדובר בהיקף הבנייה הגדול ביותר במסגרת התוכנית עד כה. המו"מ בין החברה לדיירים תקוע בשל דרישת הדיירים להוספת מרפסות

חברת אשדר מקבוצת אשטרום מבקשת לבצע את הפרויקט הגדול ביותר לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה עד כה, הכולל גם תוספת יחידות דיור למבנים. ל-TheMarker נודע כי החברה מקיימת משא ומתן אינטנסיבי מול דיירי בניין ברמת אביב להוספת 16 דירות מעל הבניין, במסגרת התוכנית לחיזוק מבנים (תמ"א 38). ההשקעה המוערכת בפרויקט היא 30-35 מיליון שקל, ואילו ההכנסות ממכירת הדירות החדשות צפויות להגיע ל-45 מיליון שקל.

תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית שמאפשרת הוספת זכויות בנייה בבניינים קיימים שנבנו עד 1980 כנגד חיזוק יסודות המבנה כהגנה מרעידת אדמה. בעבור חיזוק המבנה, בניית מעליות, שיפור חזות הבניין ולעתים גם שדרוג הדירות הקיימות, מקבלים הקבלנים זכויות בנייה לדירות נוספות בבניין. כך זוכים בעלי הדירות לחיזוק המבנה מבלי להשתתף בהוצאות החיזוק.

במקרה של 64 דיירי מבנה הרכבת ברחוב דניאל מוריץ 14-28 ברמת אביב, זכויות הבנייה במסגרת התמ"א יאפשרו הוספת 16 דירות חדשות בקומה אחת - היקף בנייה שלא בוצע כמותו עד כה.

במשא ומתן שקיימה אשדר עם הדיירים, הציעה החברה נוסף לחיזוק המבנה, להתקין שמונה מעליות (אחת בכל כניסה, ג"ל), לשפר את חזות הבניין וכן להוסיף כ-23 מ"ר לכל אחת מהדירות. מדובר בתוספת משמעותית, שכן כל הדירות בבניין הן בשטח 50 מ"ר.

אלא שדיירי הבניין אינם מסתפקים בכך ודורשים מהחברה להוסיף להם גם מרפסות בשטח 12 מ"ר - דרישה שנתקלה בסירוב מצד אשדר, לנוכח עלויות הבנייה של תוספת כזו.

השבוע שלח אחד מדיירי הבניין מכתב לשכניו, בו הוא מפציר בהם לנקוט עמדה קשוחה ולא לוותר לאשדר, גם במחיר של פיצוץ המשא ומתן ופנייה לקבלן אחר שיבצע את הפרויקט.

"אנו מעדיפים שאשדר תבצע את הפרויקט, אך לא בכל מחיר", כתב הדייר. "אם אשדר לא תשפר את הצעתה בכך שתכלול גם בניית מרפסות בשטח של 12 מ"ר לכל דירה, ניאלץ להפסיק את המו"מ עמה בימים הקרובים. איננו מנהלים שוק, אלא מו"מ בהגינות ובתום לב. מסיבה זו, אם נקבל סירוב מאשדר לבניית המרפסות, ניכנס בקרוב למו"מ עם חברה אחרת, בעלת יכולת מוכחת, ולא נחזור לאשדר. ייתכן שאשדר מסרבת לשפר את הצעתה משום שקיבלה עלינו רושם מוטעה, שאנו חוטבי עצים ושואבי מים, שאינם מודעים למכרה הזהב עליו אנו יושבים". לדבריו, לאור תשובת אשדר, יקבלו הדיירים החלטה לגבי ההתקשרות עמה.

אשדר, לעומת זאת, טוענת כי היא צופה שהדיירים יבחרו לבצע את הפרויקט. לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, אסף יוגב: "במסגרת המו"מ עם הדיירים, עלו נושאים כגון חניות ומרפסות, והחברה צופה כי היא תשלים בחודשים הקרובים את הסיכומים בכל הנושאים, מתוך כוונה לקדם את הקמתו של הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully