וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הפרסום: פייסבוק נושפת בעורפה של גוגל

רויטרס

16.10.2009 / 17:58

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק אומרת כי לאתר הרשתות החברתיות שוק פרסום פוטנציאלי גדול יותר מאשר שוק הפרסום במנועי החיפוש של גוגל

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק אומרת כי לאתר הרשתות החברתיות שוק פרסום פוטנציאלי גדול יותר מאשר שוק הפרסום במנועי החיפוש של גוגל, אשר העשיר רבות את ענקית האינטרנט האמריקאית.

שריל סנדברג אמרה אתמול לקבוצת מומחים בענף ההיי-טק כי ההכנסות גדלות בצורה מהירה כל כך בפייסבוק, כך שתזרים המזומנים של החברה הפך לחיובי באחרונה, במקום בשנת 2010 כפי שחזתה החברה בתחילה.

חבר דירקטוריון פייסבוק אמר לרויטרס כי החברה נמצאת בדרכה לרשום הכנסות של 500 מיליון דולר השנה.

סנדברג, אשר תקופה ארוכה נאבקה בהנחות כי לפייסבוק אין מודל שיניב הכנסות, פירטה תוכנית אשר תהפוך את אתר הרשתות החברתיות למכונת כסף על ידי כך שתיארה כיצד החברה מתכננת לרשום הכנסות מפרסומות המכוונות ל-300 מיליון משתמשי פייסבוק.

סנדברג תיארה את הפרסום באתר כמעין צינור אשר מתחיל מלמעלה, מגיע למשתמשים רבים ויורד לתחתית, בה קבוצה של אלה שנחשפו לפרסומות רכשה את המוצר שפורסם.

גוגל מטיבה לפרסם לאנשים אשר נמצאים בתחתית הצינור ויודעים מה הם רוצים, ומחפשים משהו ספציפי לרכוש, אמרה סנדברג שעות לאחר שגוגל דיווחה על הכנסות של 4.38 מיליארד דולר, והיכתה את תחזיות האנליסטים.

"אם מסתכלים על ההוצאות השנתיות בפרסום, הן מסתכמות ב-640 מיליארד דולר בשנה. 10% מהפרסום עונה על דרישה מסויימת, וזה מה שהפרסום של גוגל עושה", אמרה סנדברג. "המקום שלנו בשוק הפרסום הוא במעלה הצינור".

סנדברג ציינה כי פייסבוק מתקרבת לגישה של גוגל, במסגרתה סגנון הפרסום מתאים לסגנון של הצרכנים. סנדברג ציינה לטובה מקרה שבו סטארבקס הציגה סרטון וידיאו המפרסם את החברה. אותו סרטון משך הרבה מאוד תלונות. בתגובה, הסירה סטארבקס את הוידיאו ופירסמה אחד אחר שתאם את דרישות הצרכנים. גולשי פייסבוק הגיבו בחיוב למעשה.

"בפייסבוק אפשר היה לראות הודעות כמו 'תודה רבה, זה טוב לדעת שהחברה מקשיבה לנו'", אמרה סנדברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully