וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר: לבייב יזרים 750 מיליון שקלים

מיכאל רוכוורגר

30.10.2009 / 8:01

בתום שיחות מרתוניות שארכו 11 שעות בין חברי נציגות אפריקה ישראל לבין ראשי החברה הגיעו הצדדים להסכמות לגבי הסדר לפריסת חובות. לבייב יישאר הבעלים

אחרי כמעט 11 שעות של שיחות מרתוניות בין חברי נציגות אפריקה ישראל לבין ראשי החברה במשרדו של עורך דין מאיר ליפא הגיעו הצדדים להסכמות לגבי הסדר לפריסת חובות בהיקף של כ- 7.5 מיליארד שקל.

נציגות מחזיקי האג"ח הארוכות מורכבת מנציגים של פסגות, מנורה מבטחים, מגדל, הראל וכלל. ליפא מאיר משמש כיועץ המשפטי של הנציגות, מנחם מרדר יועץ כלכלי ןאמיר דן ועינת אורן יועצי תקשורת של הנציגות.

במסגרת מתווה ההסדר, תבצע אפריקה הנפקת זכויות שבמסגרתה תגייס 850 מיליון שקל, מתוכם יזרים הבעלים לב לבייב 750 מיליון שקל לחברה. השווי של אפריקה לפיו יומר החוב ותתבצע ההזרמה נקבע בסופו של דבר כפשרה ברמה של 2 מיליארד שקל. ביתההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס שהתנגד לאורך כל המגעים על קביעת שווי זה, בסופו של דבר הסכים לכך. זאת אחרי שהצדדים הגיעו להבנות כי בעלי האג"ח יקבלו תוספת של 200 מיליון שקל נוספים, כך שסך ההחזר למחזיקי האג"ח יעמוד על כ- 7.6 מיליארד שקל.

בעלי האג"ח יקבלו באופן מיידי 550 מיליון שקל. הבעלים לבייב לאחר בצוע ההזרמה ידולל מ- 75% ל- 52.9% .כמו כן סוכם כי תמורת המרה של חוב של 1.4 מיליארד שקל יקבלו הגופים המוסדיים כ- 33% ממניות אפריקה ישראל. כמו כן יקבלו המוסדיים מניות בחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים, תמורת המרה של 1.2 מיליארד שקל מהחוב. בנוסף לכך יונפקו 2 סדרות אג"ח חדשות – סדרה אחת קצרה של מיליארד שקל בריבית של 4.5% וסדרה ארוכה של 2 מיליארד שקל בריבית של 7.25%

לא ויתרו על אף שקל

לפי ההסכם, 3.5 מיליארד שקל מהחוב יומרו לסדרת אג"ח חדשה וארוכה בריבית של 7.25%, ואילו מיליארד שקל יומרו לסדרה קצרה בריבית של 4.5%. המוסדיים ימירו 1.4 מיליארד שקל ל-32.9% ממניות החברה. כמו כן נודע עוד כי אפריקה סיכמה בימים האחרונים על מכירתו של בניין הניו יורק טיימס – דבר שיגדיל את הונה העצמי ב- 1.5 מיליארד שקל נוספים ויגיע לרמה של 2.7 מיליארד שקל.

הסדר האג"ח שהושג עם נציגות הסדרות הארוכות עדיין דרוש את הסכמתם של הבנקים הממנים של אפריקה ושל קבוצת לבייב, כשהנושה העיקרי שלהם הנו בנק הפועליים שקבוצת לבייב חייבת לו כ- 2 מיליארד שקל. בנוסף לכך אפריקה תצטרך להגיע להסכמות עם נציגות מחזיקי אג"ח ט, שאפריקה חייבת לשלם להם כ- 550 מיליון שקל ב- 10 לנובמבר הקרוב.

בין הצדדים צפויה להתקיים פגישה במהלך היום. לא משנה איך מסתכלים על ההסכם שהושג מה שהכי חשוב הנו שהסכם זה לא מגלם ויתור ולו על שקל אחד כשבנוסף לכך הושגה הזרמה משמעותית על ידי בעל השליטה לב לבייב", כך ציין גורם בכיר בנציגות האג"ח.

זאת הייתה אחת הישיבות הסוערות והלוהטות ביותר שידעו הצדדים במהלך המגעים שנמשכו כחודש וחצי. איזי כהן מנכ"ל אפריקה ישראל עזב את הישיבה מספר פעמים כשהוא נועץ טלפונית עם הבעלים לב לבייב ומקבל את אישורו לכל מהלך. בסיומה של הישיבה כהן נשמע מרוצה וציין כי "ההסדר הנו מקובל על שני הצדדים והושג לשביעות רצונם".

גם רועי ורמוס מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, שהיה בחוד החנית של כל המגעים ונקט בקו לוחמני סביר להניח שיהיה שבע רצון מן ההסכם שכן הושגו 2 מטרות עיקריות שאותם חרת פסגות על דגל הסדרי החוב: קבלת מלוא החזר החוב עד השקל האחרון והזרמת כסף משמעותית על ידי בעל השליטה אם ברצונות להישאר ולשלוט בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully