וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בדיסקונט: היו"ר יפרוש בתנאים משופרים

עומר רבין

11.11.2009 / 9:13

מתיו ברונפמן, מבעלי השליטה בבנק, נפגש הלילה עם שלמה זהר והגיע עימו להסכמה סביב תנאי פרישה משופרים עבורו - כך מדווחים גורמים בכירים בדיסקונט. יוסי בכר צפוי להתיישב על כס היו"ר

יו"ר בנק דיסקונט שלמה זהר והבעלים מתיו ברונפמן הגיעו להסכמה לפיה הראשון יעזוב את תפקידו בבנק תמורת שיפור משמעותי בתנאי הפרישה - כך עולה מדיווח שהעביר הבוקר הבנק לבורסה בתל אביב ואשר מאשר דיווחים מוקדמים שהעבירו הבוקר גורמים בבנק לכלי התקשורת שלא לציטוט.

בהודעת החברה למשקיעים נכתב: "הננו להודיע כי נתקבל מכתב מאת יו"ר הדירקטוריון, מר שלמה זהר, ולפיו, לנוכח הנסיבות שנוצרו הוא מודיע על הפסקת כהונתו כדירקטור וכיו"ר הדירקטוריון של הבנק ושל חברות בת של הבנק, שבהן הוא מכהן כדירקטור או כיו"ר הדירקטוריון, וזאת, ב-1.1.2010".

"עוד עדכן מר זהר", נכתב בהודעת דיסקונט, "כי נחתם הסכם ייעוץ בינו לבין חברה מקבוצת ברונפמן, ולפיו, עם סיום כהונתו, יעניק מר זהר לחברה שירותי ייעוץ בנושאים עסקיים ופיננסיים, וזאת לתקופה של שנתיים".

על פי גורמים בהנהלת דיסקונט, ברונפמן שנועד אמש עם המפקח על הבנקים והחשב הכללי באוצר קיים הלילה פגישה עם זהר בה הסביר לו את עמדת בעלי השליטה בבנק וניהל איתו מו"מ על תנאי פרישתו. על פי ההערכות יזכה זהר להכפלה של תנאי פרישתו אשר יגיעו עד לסכום כולל של קרוב ל-15 מיליון שקלים. בנוסף, יועסק כאמור כיועץ בשכר באחת מחברות קבוצת ברונפמן.

מתיו ברונפמן עצמו הגיע השבוע לארץ במיוחד על מנת להביא לסיומה את הפרשה אשר הסבה נזק תדמיתי לבנק בשבועיים האחרונים והסעירה את המערכת הבקנאית כולה - זאת לאחר שבעלי השליטה דרשו מזהר לפרוש מתפקידו על רקע אי שביעות רצונם מביצועיו כיו"ר הקבוצה, זאת על אף דו"חות מצויינים שפרסם דיסקונט לאחרונה.

זהר עצמו סירב, כזכור, להיענות לדרישת הבעלים והצהיר אל מול חברי הדירקטוריון כי בכוונתו להישאר בתפקידו עד תום הכהונה המוגדרת בחוזה שלו, בשנת 2010.

לנעליו של זהר כיו"ר הדירקטוריון בדיסקונט צפוי להיכנס (בכפוף לאישור הרגולטור) מנכ"ל משרד האוצר לשעבר יוסי בכר שגם עמד בעבר בראש הועדה שהקים האוצר לרפורמה במגזר הבקנאות. על פי גורמים בבנק צפוי החילוף בין שני האישים להתבצע עוד לפני תום השנה הנוכחית.

עדכון אחרון: 10:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully