וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בצרורות: תביעת ענק נגד לב לבייב

הילה רז

12.11.2009 / 21:46

תביעה על סך 2.5 מיליארד שקל הוגשה נגד לבייב בטענה כי "רוקן חברה לכריית זהב בקירגיסטאן". התובע: "ביום שהעברנו ניהול החברה ללבייב החלה הידרדרות מסתורית, מהירה ובלתי סבירה במצבה"

איש העסקים ברטי (בני) סינבטי הגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגזרת בסך 2.5 מיליארד נגד לב לבייב, קבוצת לבייב ניהול פרויקטים ונושאי משרה בה. תביעה נגזרת היא תביעה המוגשת על ידי בעל מניות בחברה נגד החברה בה יש לו מניות. הדיון בתביעה כרוך בהליך אישור מיוחד של ביהמ"ש.

סינבטי וחברת s.h.g. golden &silver ltd שבה הוא מחזיק במניות, טוענים כי לבייב ונושאי משרה בקבוצתו ניצלו, תוך ניגוד עניינים חריף, את מעמדם בחברה כדי לגזול את נכסיה עד שגרמו לריקון החברה. החברה היתה בעלת מכרות זהב וזיכיונות לכריית זהב ומתכות יקרות בקירגיסטאן.

סינבטי מציין כי כאשר נכנסה קבוצת לבייב לחברה, הוערך שוויה בכמיליארד דולר, ונושאי המשרה בקבוצת לבייב גרמו בתוך שנתיים לכך שהחברה הפכה לחסרת ערך, נכסים או זכויות, וכיום לא ידוע מיהם בעלי המניות המחזיקים בנכסיה. לגרסתו, "ביום בו העביר את ניהול החברה לידי הנתבעים החלה הידרדרות מסתורית, מהירה ובלתי סבירה".

בניסטי מלין כי הדירקטורים שמונו על ידי קבוצת לבייב מנעו מן הדירקטורים מטעם בעלי מניות המיעוט ומבעלי מניות המיעוט מידע עסקי ומידע אודות החברה, ומנעו שימוש באינפורמציה אשר היתה יכולה לשנות את גורל החברה. באמצעות עו"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן, בניסטי טוען כי הדירקטורים נמנעו מלקיים התחייבויות כספיות של החברה בסך 20 אלף דולר, ובכך גרמו לקריסתה ולאובדן זיכיונות להפקת זהב ומתכות יקרות בשווי מיליארדי דולרים.

דובר קבוצת לבייב מסר כי, "תביעתו של סינבטי הינה מופרכת ואין בה דבר וחצי דבר. בקריאה פשוטה של הכתוב ניתן ללמוד כי מדובר בפנטזיה חסרת כל יסוד, ואילו היתה נעשית בדיקה של העובדות לא היתה נולדת בכלל התביעה. כל מטרתה של תביעה זו היא ללא ספק ניסיון להסיט את תשומת הלב מהליך הבוררות המתקיים בימים אלו בבריטניה, כתוצאה מתביעה של חברה מטעם קבוצת לבייב עצמה כנגד בני סינבטי ושותפיו.

"נוסיף עוד כי, בעלי מניות אחרים בחברה, אשר שמעו על האמור, הופתעו לא פחות מאיתנו, ואינם תומכים כלל בגיבוב הדברים חסרי השחר המפורטים בכתב התביעה. אנו מצרים על כך, שסינבטי מטריד את מערכת המשפט בישראל ועושה בה שימוש ציני אך ורק כדי להשכיח את ההליך המתקיים נגדו באנגליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully