וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הסתערו על חנות מייסיס בניו יורק

סוכנויות הידיעות

27.11.2009 / 20:20

המיתון הכלכלי לא ניכר בתורים הארוכים שהשתרכו מחוץ לסניפי הקמעונאיות הגדולות בארה"ב לקראת פתיחתה הרשמית של עונת מכירות החגים בכלכלה הגדולה בעולם

המיתון הכלכלי לא ניכר בתורים הארוכים שהשתרכו מחוץ לסניפי הקמעונאיות הגדולות בארה"ב לקראת פתיחתה הרשמית של עונת מכירות החגים בכלכלה הגדולה בעולם. רשת הצעצועים טויס אר אס דיווחה כי מחוץ לכל אחד מסניפיה בארה"ב המתינו בממוצע אלף קונים לקראת פתיחת החנויות בחצות שבין חמישי לשישי, והקמעונאית סירס מסרה כי התקבצו מול כל אחד סניפיה 300 עד 400 קונים בממוצע.

מחוץ לחנות הדגל של רשת בתי הכלבו מייסיס בניו יורק המתינו למעלה מ-5,000 בני אדם לקראת פתיחתה בשעה חמש בבוקר ביום שישי. מנכ"ל מייסיס, טרי לנדגרן, העריך כי לקמעונאיות בארה"ב צפויה עונת מכירות חגים סבירה, לפחות ביחס לעונת המכירות העגומה של השנה שעברה. "המצב שונה מאוד מזה של שנה שעברה", אמר לנדגרן בראיון לערוץ הטלוויזיה CNBC. "בשנה שעברה נפלו מצוק, וניסינו להיאחז בענפים תוך כדי נפילה".

היום שלאחר חג ההודיה בארה"ב, הידוע בתור "יום שישי השחור", מסמן באופן מסורתי את תחילת קדחת קניות החגים. הסוחרים מכנים אותו "יום שישי השחור", משום שזה היום שבו קמעוניות רבות עוברות לשחור, כלומר לרווחיות, עבור השנה כולה. לפי סקר של איגוד הקמעונאיות הלאומי בארה"ב (nrf) צפויים עד 134 מיליון אמריקאים לערוך קניות לחג במהלך סוף השבוע הנוכחי, לעומת 128 מיליון בשנה שעברה. חברת המחקר קונפרנס בורד העריכה השבוע כי כל משק בית בארה"ב צפוי להוציא בממוצע 390 דולרים על קניות מתנות בעונת החגים הנוכחית, ירידה לעומת 418 דולרים בשנה שעברה.

בני אדם ברחבי ארה"ב החלו להמתין מחוץ לדלתות חנויות כיממה לפני פתיחת מכירות החגים בחצות הלילה בין חמישי לשישי, בתקווה למצוא מציאות וליהנות משלל מבצעי ההנחות. קונה בעיר גרינסבורו במדינת צפון קרוליינה סיפר לבלומברג כי הגיע לחנות בסט ביי בעיר בבוקר יום חמישי, 20 שעות לפני פתיחת מכירות החגים. לדבריו, בכוונתו לרכוש מסך שטוח של 42 אינץ', שני מחשבים ניידים, תוכנות וציוד נוסף, וכי בסך הכל הוא צפוי לחסוך עד אלף דולר הודות למבצעי הנחות.

"אני צריכה לקנות מחשב נייד לבת שלי", סיפרה קונה בהמתינה בתור לחנות בסט ביי בפנסילבניה לרויטרס. "בדרך כלל המחיר הוא אלף דולר, אבל הוא מחצית מכך. 500 הדולרים הנותרים יוכלו לשמש אותי לדברים אחרים", הוסיפה.

בסניפי וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, נמכרות פיג'מות תמורת 3 דולרים וצעצועים ב-5 דולרים, אולם ענקית הקמעונאות, כמו גם קמעונאיות אחרות, לא הסתפקו רק במבצעי ההוזלות. רשתות דוגמת וול-מארט טרגט, מייסיס וג'י.סי פני ניצלו את אתר הרשתות החברתיות פייסבוק כדי לפרסם את מבצעי ההנחות המתוכננים. טרגט ו-גי'.סי. פני, כמו גם הקמעונאיות בסט ביי, נורדסטרום ואמריקן איגל מסרו כי בכוונתן להיעזר באתר המיקרבלוגינג טוויטר כדי לפתות קונים לחנויות.

"יום שישי השחור" נחשב לאחד מימי הקניות העמוסים ביותר של השנה, וקטטות בין קונים, ואפילו עצמות שבורות, כבר הפכו בו למראה שכיח. עם זאת, בשנה שעברה נהרג בראשונה אדם במסגרת הסתערות הקניות של "יום שישי השחור". עובד של חנות וול-מארט בניו יורק נהרג, וארבעה אנשים נוספים נפצעו, לאחר שנרמסו על ידי הלקוחות שהסתערו לתוך החנות בבוקר "יום שישי השחור" בחיפוש אחר מציאות. ריבים ומהומות נרשמו גם בחנויות אחרות של וול-מארט, ובחנות טויס אר אס בקליפורניה נהרגו שני בני אדם בקרב יריות עקב חילוקי דעות בין שתי קבוצות קונים בחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully