וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: מוסדות הציבור יהפכו לירוקים

אייל דץ

8.12.2009 / 22:11

על רקע ועידת קופנהגן, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית שתי יוזמות חקיקה סביבתיות. ח"כ חנין: "חיסכון אמיתי באנרגיה חוסך כסף לציבור, תורם לבריאות ותורם לסביבה"

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה טרומית שתי יוזמות חקיקה סביבתיות: הצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור והצעת חוק תיקון לפקודת התעבורה.

על פי הצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור, שהוגשה על ידי חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), ניצן הורוביץ (מרצ), אופיר פינס (עבודה) ואורית זוארץ (קדימה), יש להביא לצמצום בצריכת החשמל במוסדות ציבוריים. במסגרת ההצעה, יותקנו נורות חסכוניות בכל המוסדות הציבוריים, לא יופעלו מחשבים, אור, מזגנים וציוד חשמלי אחר שאינו חיוני לאחר שעות פעילות המיתקן הציבורי, ולא יופעלו מכשירי חשמל שניתן להחליפם במכשירי חשמל מקבילים יעילים יותר מבחינה אנרגטית. עוד קובעת הצעת החוק, כי וסת החום של ציוד המיזוג במבנים ציבוריים יוגבל לטמפרטורה שלא תפחת מ-24 מעלות צלזיוס בקיץ, ולא תעלה על 25 מעלות צלזיוס בחורף.

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, ההצעה השנייה שאושרה היום, מבקשת לעשות מהפכה ולשפר את מערך התחבורה הציבורית בישראל. במידה שהצעת החוק תעבור גם בכנסת, אמור משרד התחבורה להציג שנה מיום אישורה, תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בישראל. בין היתר, תכלול התוכנית דרכים לשיפור השירות למשתמשים בתחבורה הציבורית, קביעת עדיפויות דרך לתחבורה הציבורית, שיפור השימוש המשולב באמצעי התחבורה הציבורית השונים, הפחתת זיהום האוויר והוזלת עלויות הנסיעה בתחבורה הציבורית.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית - חברתית ויוזם הצעות החוק אמר בתגובה כי "לקראת העלאת הצעות החוק בכנסת נעשתה עבודת הכנה מאד רצינית במשרדי הממשלה, ולכן אנו מקווים שהצעות החוק יגיעו לקריאה שנייה ושלישית באופן חלק ומהיר".

ח"כ חנין הוסיף כי "חוק התחבורה הציבורית ייצור מהפכה של ממש בתחום התחבורה בישראל ובחייהם של כל אחד ואחת מאיתנו. אי אפשר להמשיך את התלות ברכב הפרטי. תחבורה ציבורית טובה, מהירה, נקייה ונגישה תסייע במאבק נגד שינויי האקלים ותתרום לבריאות הציבור ולסביבה בישראל.

עוד אמר חנין כי "כי בזבוז האנרגיה בישראל שקול להרבה מעבר לתפוקתה של תחנת כוח פחמית. חיסכון אמיתי באנרגיה חוסך כסף לציבור, תורם לבריאות ותורם לסביבה. הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. רק חקיקה אפקטיבית ומזורזת תוכל לעשות את השינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully