וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבידוד הפוליטי יפגע בישראל כלכלית"

עומר רבין

13.12.2009 / 12:23

מנכ"ל האוצר לשעבר ויו"ר דיסקונט הבא, ד"ר יוסי בכר, העריך כי בידודה של ישראל בזירה הבינלאומית יביא לפגיעה גוברת בצמיחה וביכולת הכלכלית של המדינה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אנחנו עדיין לא בסוף המשבר - יהיו עוד הרבה קשיים בשוק הריאלי אשר ינבעו גם מהתמורות בשווקים אבל גם מהעובדה שישראל לא נהנית ממעמד חזק גם בקרב מדינות שהיו קרובות אלינו הרבה יותר בעבר - אנחנו כבר רואים כותרות על כך בעיתונים במינון נמוך אבל הנושא הזה לדעתי יתעצם ויש בו פוטנציאל לנזק ממשי" - כך התבטא היום ד"ר יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר אשר לאחרונה פורסם כי יתפוס את מקומו של שלמה זהר כיו"ר הבא של בנק דיסקונט, הבנק השלישי בגודלו במדינה.

בפאנל בנושא שוק ההון ומערכת הבנקאות שנערך במסגרת וועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס בתל אביב הבוקר (ראשון), העריכו בכירי המערכת הבנקאית כי נקודת השיא של המשבר הכלכלי מאחורינו - אך רמת הסיכון במערכת הפיננסית עדיין גבוהה ועל כן נדרשת זהירות מצד הבנקים.

ראשי הבנקים הגיבו לטענתו של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שפתח את הדיון ואמר: "המערכת הבנקאית צריכה אולי להתבשם מהניהול השמרני, בעבר, ואולי להגיד שבהחלט אנחנו מרוצים לגבי העבר - אבל זה גם המקום לומר שלא צריך להיכנס לשאננות. כולנו מאוד אופטימיים לגבי העבר - הבעיה היא בעתיד".

חזקיהו טען עוד כי יש עיוות מבני במערכת ההון בישראל: "כל עוד האדם שמנהל את כספם של אחרים לא נפגע ולא סופג את ההפסדים שלהם הוא גורם, אלא המשקיע עצמו, ומי שמנהל את הכספים נפגע בשוליים אולי בגלל הירידה בדמי הניהול - יש לנו בבעיה". המפקח טען עוד כי "אסור לנו לחפש פתרונות קלים, כמו בטחונות, אלא צריך לטפל בניהול הסיכונים, באופן שבו נוטלים סיכונים".

חזקיהו אמר עוד בסיום דבריו כי בבנק ישראל לא פוסלים באופן אוטומטי קיומו של בנק בבעלות ציבורית ללא גרעין שליטה והודה כי בבנק ישראל "נערכים לאפשרות כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully