וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצל דירתו - ונקנס ב-230 אלף ש"ח

רנית נחום-הלוי

16.12.2009 / 16:30

בעל הנכס טען כי מדובר ביחידת דיור אחת ששופצה באופן שיאפשר את מגורי בעל הנכס, מגורי אחותו ובתה, וכן יאפשר קיום משרד - בית המשפט לא ממש קנה את הטענה

בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב גזר על בעל דירה שפיצל את דירתו ליחידות קטנות, קנס בסך כולל של 230 אלף שקל וצו להשבת המצב לקדמותו.

יוסי שמשון, הוא בעל דירת קרקע ברחוב בן גוריון 54 בתל אביב פיצל דירה בשטח של 43 מ"ר לשלוש יחידות דיור קטנות כשלכל אחת כניסה נפרדת מתוך מבואה משותפת. כל דירה כוללת מטבח וחדר שירותים ומקלחת נפרדים.

בעל הנכס טען כי מדובר ביחידת דיור אחת ששופצה באופן שיאפשר את מגורי בעל הנכס ומגורי אחותו ובתה וכן יאפשר קיום משרד. הטענה העיקרית של בא כוחו הייתה כי דלתות סגירת היחידות הן פשוטות וסטנדרטיות המקבולות לסגירת חדרים בכל דירה. הסבריו של בעל הנכס לעניין תכולת הדירה היו, "אני אוהב לעשות קניות מרוכזות".

בית המשפט בחן מבחינה פונקציונאלית האם יחידת הדיור שנוצרה היא שלמה ונפרדת או האם היא מפוצלת. כך נבחנה הפרטיות שניתנה לכל יחידת דיור, שכוללת כניסה נפרדת ומבואה משותפת וקיומן של נקודות חיבור חשמל עצמאיות וקיום שעוני מים נפרדים.

שופטת בית המשפט הרשיעה את שמשון בביצוע עבודות ללא היתר בנייה לשם חלוקתה לשלוש יחידות דיור, שימוש חורג בשלוש היחידות ובניית תוספות, ודחתה את הטענות כי העבודות הם למעשה שינויים פנימיים בתוך הדירה.

על הנאשם נגזר קנס של 150 אלף שקל בגיל פיצול הדירה המשקלל את טובת ההנאה מהנכס, או לחילופין 6 חודשי מאסר. כן ישלם הנאשם קנס של 10,000 שקל על אי קיום צו פעולות שניתן לבעל הנכס (או 20 ימי מאסר), ויחויב בהיטל השבחה בסך של 70 אלף שקל ואגרות בניה. כן חוייב הנאשם לחתום על התחייבות בסך של 26 אלף שקל לא לעבור על עבירת תכנון ובניה במשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully