וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירים במרינה הרצליה תובעים 7 מ' שקלים

גיא ליברמן

21.12.2009 / 18:49

הדיירים דורשים את הפיצוי הכספי בשל ליקויי בנייה קשים שקיימים בפרויקט לטענתם, כגון בעיות רטיבות קשות וחדירת מים מלוחים מהים

גם במגורי יוקרה זה קורה. עשרות דיירי פרויקט מגדלי המרינה היוקרתי ברחוב הצדף בהרצליה פיתוח הגישו בסוף השבוע האחרון תביעה נגד הקבלנים שבנו את הפרויקט.

הדיירים דורשים פיצוי כספי של 7 מיליון שקל בשל ליקויי בנייה קשים שקיימים בפרויקט לטענתם. מדובר בפרויקט ובו שני מגדלי מגורים שנמצאים בסמוך לקניון ארנה ולמרינה ובהם מתגוררים כ-100 דיירים.

לטענת 65 מהדיירים, שהגישו את תביעתם באמצעות עו"ד אייל בר-אליעזר ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', חברת אלמוג התכלת שבשליטת שיכון ובינוי נדל"ן, חברת מרינה הרצליה שבשליטת אלביט הדמיה וחברת מליבו ישראל שבנו את הפרויקט אחראיות לנזקים קשים שמהם הבניין סובל: "שילמנו סכומי כסף גבוהים ביותר, בין היתר בהסתמך על התחייבויותיהן המפורשת של הנתבעות כי דירות ושטחי הרכוש המשותף יהיו ברמה גבוהה מאוד ובנייתם תבוצע לפי סטנדרטים איכותיים ביותר.

הבטחות הנתבעות התבררו כמצגי שווא שנועדו לאחז עיניהם של רוכשי הדירות ובפועל חלק גדול מההבטחות התבררו כריקות מתוכן והתממשותן לא תאמה את הציפיות", נכתב בכתב התביעה שהוגש בבית משפט המחוזי בתל אביב.

בהמשך מפרטים הדיירים את טענותיהם וכותבים כי "ברכוש המשותף התגלו ליקויי בנייה חמורים ואי התאמות להסכמי המכר והמפרט ובכלל זה התגלו בחניון הבניין ובקירותיו התת-קרקעיים, בעיות רטיבות קשות וחדירת מים מלוחים מהים".

עוד טוענים הדיירים בתביעה כי "באזורים נרחבים על הקירות החיצוניים נמצאו סימנים רבים של חדירות המים. במיוחד במפלס התחתון של החניון, כל הקירות מלמעלה עד למטה מכוסים בשכבה עבה של חלודה". לדברי הדיירים חלק מהליקויים תוקנו בעבר, אלא שהביצוע נעשה בצורה "שטחית ולא מקצועית ואלה לא החזיקו מעמד".

לדבריהם, הם פנו כמה פעמים לחברת אלמוג התכלת (שבעבר שימשה אף כחברת הניהול של הבניין) לתיקון הליקויים אלא ששם "התעלמו מפניותינו". עוד טוענים הדיירים כי חרף מאמציהם לקבל את תוכניות הביצוע של הפרויקט, כדי לפתור בעצמם את בעיות הרטיבות והנזילות, חברות הבנייה סירבו לבקשתם.

לדברי הדיירים, חוות דעת עצמאית שקיבלו מבעלי מקצוע מעלה כי מעבר לליקויים, נמצאו אי התאמות בין תוכניות הבניין לבין הביצוע בשטח בתחומים של בניית חדרי המדרגות, בלוחות החשמל ובתעלות האוורור. על כן תובעים הדיירים כי בית המשפט יורה לשלוש החברות לפצותם בסך של 7 מיליון שקל.

מאלביט הדמיה נמסר בתגובה, כי "נושא התביעה אינו נוגע לנו כלל וכלל". מחברת שיכון ובינוי נדל"ן נמסר כי כתב התביעה עדיין לא התקבל במשרדיהם ועל כן הם מנועים מלהתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully