וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים פינוי בינוי? שלמו 200 אלף שקל

רז סמולסקי

24.12.2009 / 9:56

בראשונה מאושרת תוכנית לפינוי בינוי עם מקדם כלכלי יצירתי: הדיירים יצטרכו להשתתף בעלויות הבנייה בסכום של כ-200 אלף שקל

בראשונה מאושרת תוכנית לפינוי בינוי עם מקדם כלכלי יצירתי: הדיירים יצטרכו להשתתף בעלויות הבנייה בסכום של כ-200 אלף שקל. מדובר בהחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב שדנה בתוכנית לפינוי בינוי של 60 דירות ישנות ברחובות איינשטיין, טאגור ואנדרסן בשכונת נוה אביבים בצפון תל אביב.

עד היום המנוע הכלכלי של תוכניות אלה היה מכפלות של כמות הדירות הקיימות שיוצרות רווחיות לקבלנים. אשדר, החברה שיזמה את התוכנית הנוכחית בנוה אביבים, ביקשה לבנות 206 יחידות דיור חדשות במקום 60 הקיימות - כלומר יחס של 3 דירות חדשות לכל דירה ישנה ו-16 דירות מוזלות.

אנשי המקצוע בעירייה הגו רעיון למנוף כלכלי חדשני - הדיירים ישתתפו בהוצאות להגדלת כמות הדירות. בהמלצתם אישרה הוועדה המקומית בנייה של כ-155 דירות חדשות - יחס של 2.6 דירות חדשות לכל דירה ישנה וכל דייר ישלם כ-200 אלף שקל לקופת הפרויקט ובסך הכול כ-12 מיליון שקל.

מנכ"ל אשדר, ארנון פלדמן, אמר בתגובה: "אם המדיניות של העירייה תהיה לדרוש כסף מהדיירים כדי לקבל דירה חדשה. ההערכה שלי היא שלא יהיה פינוי בינוי בתל אביב".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו הסבירה את ההחלטה: "אם המשמעות של פרויקט פינוי בינוי היא שהעומס על התשתיות הקיימות באזור יגבר, אז בסדר לדרוש תוספת כספית מאדם כשהוא משדרג את דירת מגוריו".

להבי לא חוששת שהדרישה תבטל את הפרויקט. "התושבים יקבלו דירה גדולה יותר עם מעלית, חנייה ותשתית חדשה. בתמורה הם יצטרכו לשלם סכום הגיוני של כ-200 אלף שקל. תוכניות להתחדשות עירונית מזרימות דם חדש לשכונה אבל זה צריך להיעשות במידתיות ראויה מול שאר התושבים והתשתיות הקיימות בשכונה".

פרידמן יותר ספקן: "אנחנו צריכים לחזור עכשיו לדיירים שכבר חתמו עם הצעה חדשה, שבה הם צריכים להוסיף כסף - אין סיכוי שהתוכנית תתרומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully