וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה כמות משמעותית של נפט בראש העין

ליאור זנו

24.12.2009 / 11:27

חברת גבעות דיווחה כי במהלך קדיחה בבוץ הקידוח בראש העין, על גבול הקו הירוק, נמצאה כמות משמעותית של נפט ומעל ל-60% גז

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1)

שותפות גבעות דיווחה כי אתמול בלילה, במהלך הקדיחה, נמצאה בבוץ הקידוח בראש העין, על גבול הקו הירוק, כמות משמעותית של נפט ומעל ל-60% גז. יחד עם זאת, מבקשת החברה להדגיש כי רק לאחר ביצוע בדיקות נוספות ניתן יהיה לקבוע את משמעות הממצאים ולענות לשאלה האם מדובר בבאר מסחרית.

יואב בורגן מלידר שוקי הון אמר כי מדובר בדיווח מעודד מאוד ואופטימי, למרות שהוא עדיין מאוד ראשוני ומשמעותו הכלכלית לא ברורה. "צריך לדעת האם מדובר בכמויות ברות הפקה מבחינה טכנית. עד שלא מתקדמים בכמה שלבים אי אפשר לדעת מה איכות המאגר והאם כלכלי להפיק אותו. אבל - עם הסתייגות זו, מדובר בדיווח מעודד וחיובי. עד היום לא היו תגליות נפט יבשתיות משמעותיות בישראל, ואם גילוי זה מצביע על הפתיח, המשמעויות יהיו מרחיקות לכת".

"החברה דיברה על סיכוי הצלחה של 40% להמצאות מאגר נפט בקידוח. באותה באר בודדת דובר על פוטנציאל של עד 2.3 מיליון חביות. אבל יתרה מכך, לפי הערכות החברה, הפוטנציאל של סך כל השדה ינוע בין 50-130 מיליון חביות.

במונחים בינלאומיים זו תגלית יפה ומשמעותית, גם אם לא תגלית ענק", הוסיף בורגן, "לדעתי, זה בהחלט מסוג הדיווחים שיציתו אופטימיות מאוד גבוהה וייתכן ובעקבות הדיווח יתחילו לחשוב על ישראל לא רק כבעלת פוטנציאל לתגליות ימיות של גז טבעי, אלא גם לתגליות משמעותיות של נפט. ייתכן ויהיה לזה השלכות חיוביות גם על מניות חיפוש הנפט הישראליות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully