וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר עלה לביל גייטס 40 מיליארד דולר

28.12.2009 / 21:06

גם טד טרנר, מייסד CNN איבד 80% מהונו ב-10 השנים האחרונות. חושבים שאתם נפגעתם מהמשבר הכלכלי? בואו לראות מיהם באמת המפסידים הגדולים של העשור

מייסדי ענקית התוכנה מיקרוסופט , אילי המדיה טד טרנר וסאמנר רדסטון, וכן פיליפ אנשוץ - האיש שסייע לסגירת עסקת רכישת כרומטיס הישראלית על ידי לוסנט - הם בין המיליארדרים שהונם האישי התכווץ בשיעור החד ביותר במהלך העשור החולף, לפי רשימה שערך אתר "ביזנס אינסיידר" ואשר מבוססת על רשימות המיליארדרים של המגזין "פורבס".

הונו האישי של פיליפ אנשוץ, מייסד חברת התקשורת קווסט, אשר סייע לסגירת עסקת לוסנט-כרומטיס בשנת 2001, נחתך במהלך העשור ב-10.5 מיליארד דולר ל-6 מיליארד דולר. עיקר הנפילה בשוויו נרשמה בשנת 2002, בעקבות נפילת מניית חברת קווסט.

בכירי מיקרוסופט היו בין המפסידים הגדולים בעשור החולף בעקבות התפוצצות בועת הטכנולוגיה ותביעות בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים שהוגשו נגד חברת התוכנה הגדולה בעולם.

מייסד מיקרוסופט החל את העשור עם הון אישי מוערך של 90 מיליארד דולר וסיים אותו עם הון אישי של 50 מיליארד דולר - נפילה של 40 מיליארד דולר.

פול אלן, מייסד שותף מיקרוסופט, החל את העשור בתוך האדם השלישי בעושרו בעולם עם הון מוערך של 30 מיליארד דולר, אולם מאז התכווץ הונו ב-18.5 מיליארד דולר ל-11.5 מיליארד דולר כיום, בין השאר גם בעקבות השקעות כושלות במספר חברות. הונו האישי של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הסתכם ב-19.5 מיליארד דולר בתחילת העשור, ומאז נפל ל-13.3 מיליארד דולר - ירידה של 6.2 מיליארד דולר.

העשור הרא של הטייקונים במדיה

הונו האישי של סאמנר רדסטון נחתך במהלך העשור ב-6.7 מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר כיום. תחילה נפל שווי גרעין השליטה שלו בענקית המדיה בעקבות הפיצול מחטיבת CBS. בהמשך, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, המשיך ונפל השווי של ויאקום ו-CBS כאחד.

איל המדיה טד טרנר החל את העשור עם הון אישי מוערך של 7.8 מיליארד דולר, לאחר שמכר את רשת הטלוויזיה CNN שייסד, לחברת טיים וורנר. עם זאת, מיזוג AOL-טיים וורנר, וצניחת מניית החברה הממוזגת, חתכו את הון האישי ב-7 מיליארד דולר בתוך שנתיים. הונו האישי מוערך כעת ב-1.8 מיליארד דולר - נפילה של 6 מיליארד דולר תוך עשור.

הונו האישי של המשקיע המיליארדר קירק קרקוראין צומצם ב-4.3 מיליארד דולר במהלך העשור, ומסתכם כעת ב-3 מיליארד דולר, בעקבות השקעות נרחבות שביצע בבתי הימורים בלאס וגאס, ובכלל זה פרויקט משותף עם חברת דובאי וורלד.

צ'רלס שוואב, מייסד הברוקר המקוון הנושא את שמו, הפסיד כמחצית מהונו האישי בעקבות התפוצצות בועת האינטרנט בתחילת העשור. הונו האישי בתחילת העשור הסתכם ב-8.7 מיליארד דולר, ואילו כעת הוא מוערך ב-4.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully