וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "רמי לוי מנצל עובדים"

עדי דברת-מזריץ

29.12.2009 / 9:09

אחרי שתקפה את אילן בן דב, את דנקנר ואת צמרת ההון הישראלית - מתפנה ח"כ שלי יחימוביץ' לצאת נגד גיבור מעמד הפועלים: "הרשת מסרבת בעיקשות להחיל על העובדים הסכמים קיבוציים"

"הרשת של רמי לוי מגלגלת רווח נקי של 30 מיליון שקל בשנה, ואגב כך מנצלת עובדים ניצול המוני ומסרבת בעיקשות להחיל על העובדים הסכמים קיבוציים" - כך אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה). יש אצלנו הצטברות אדירה של תלונות מצד עובדים על רמי לוי, וגם העובדה שהוא מסרב להחיל את ההסכם הקיבוצי היא הראייה הטובה ביותר שהעובדים מועסקים בתנאים שהם למטה מההסכם הקיבוצי, הכולל תנאים מינימליים" אמרה יחימוביץ'.

רמי לוי אמר בתגובה: "אני מאמין שאם באמת רוצים שהמצב ישתפר אז מוטב שיעלו את שכר המינימום ב-50%, כפי שאני מאמין שצריך להיות, ולא יתנו אקמול לחולה סרטן, בדמות עוד יום חופש או 2% תוספת למשכורת. זאת אנחנו נותנים לעובדים ללא קשר". "טוב יהיה אם יחימוביץ' תעשה את תפקידה כמחוקקת ותדאג להעלאת שכר המינימום", הוסיף לוי. "העובדים שלי הם אנשים העובדים בכבוד ואל לה להגיד כי מדובר ב'עבדים'. שלי יחימוביץ' רוצה שימשיכו להיות אנשים עניים כי בגלל זה הם (מפלגת העבודה) נבחרו לכנסת".

הרשת של לוי, כמו רשתות פרטיות אחרות, מתנגדת להחלת ההסכם הקיבוצי שחל על עובדי שופרסל ורבוע כחול. תנאי ההסכם הקיבוצי כוללים, בין היתר, ביטוח פנסיוני מיטיב והטבות לעובדים עם ותק של כמה שנים כמו קרן השתלמות, בונוסים, משכורת 13 מהשנה הרביעית ועוד.

לוי הוסיף כי "אני לא חושב שיחימוביץ' העסיקה עובד אחד בחייה ובינתיים היא חיה על חשבון המסים שאנחנו משלמים ואני זה שמעסיק 2,000 עובדים ועושה זאת בהתאם לחוק. המהפך שעשיתי בשוק הקמעונאות הוא לא לטובת העשירים אלא על מנת להוזיל את סל הקניות".

אולם יחימוביץ' בשלה: "לא להחיל את ההסכם הקיבוצי על אותם עובדים, שהם גם כך עניים, זו נצלנות לשמה. לצערי יו"ר פורום המכולות אלי סתוי הכחיש קשר בינו לבין רמי לוי, כשבו ביום הוא התראיין וסיפר כי הארגון שלו ממומן על ידי רמי לוי".

גם יחימוביץ' סרבנית

יחימוביץ' סירבה להיפגש עם יו"ר פורום המכולות אלי סתוי מכיוון שהוא קשור לרמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה. סתוי פנה קודם לכן ליחימוביץ' בבקשה לפגישה בנושא הצגת הרפורמה שלו לתיקון הכשל בענף המזון. זאת על ידי הקמת מחסן מרכזי לרשתות הפרטיות, המינימרקטים והמכולות, בדומה לרשתות הגדולות. הקשר שעליו מדברת יחימוביץ' הוא חסות ומימון שנתן לוי לארגון של סתוי בכמה כנסים. סתוי אף עלה על הבמה בכנס הקמעונאות והודה ללוי על תרומתו למכולות.

"התברר שאתם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רמי לוי שבינו ובין מכולת קטנה שמיים וארץ. אבהיר זאת אחת ולתמיד: אין לי כל כוונה לשתף איתכם פעולה כל עוד יש זיקה ביניכם לבין רשתות המנצלות עובדים, אינן מכירות בזכות ההתאגדות, ונאבקות במופגן נגד הכללת עובדיהן תחת המטריה המגוננת המינימלית של הסכמים קיבוציים", כתב עוזרה של יחימוביץ' בשמה לסתוי בהתכתבות ביניהם שהגיעה לידי TheMarker. אלי סתוי מסר בתגובה: "ההסכם הקיבוצי הוא חיובי, אולם אי אפשר ליישם אותו כעת כי הוא יגרום להעלאת מחירים בענף המזון, שכבר היום צפוי להתייקר עקב מהלך הסדרנות של שופרסל. רק הפעלת מחסן מרכזי, כפי שקיים אצל שופרסל ורבוע כחול, תיצור איזון בין הרשתות הגדולות לסקטור הפרטי ותמנע את ההתייקרות וכשל השוק בענף המזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully